رئیس دستگاه قضا با اعلام اینکه کار افرادی که مرتکب اخلال در نظام اقتصادی کشور می شوند افساد فی الارض است تاکید کرد حکم این افراد اعدام و ۲۰سال حبس است

به گزارش شرق پرس آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه در همایش سراسرس دستگاه قضایی کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر گفت: این افراد با ریختن پولشان در بازار و جمع کردن دلار و سکه می خواهند بازار را ملتهب کنند و نیروهای اطلاعاتی باید تلاش کنند این افراد را شناسایی کنند.

وی افزود: این اقدامات خیانت به مردم و خیانت به نظام است و ما به هیچ عنوان کوتاه نیامده و با این افراد برخورد میکنیم و هشدار میدهیم که این کار به عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور مجازات سنگینی دارد و اگر مصداق افساد فی الارض باشد اعدام برایشان در نظر می‌گیریم و هیچ کوتاهی هم در اجرای قانون نخواهیم داشت.

رییس قوه قضاییه گفت: نیروهای امنیتی موظفند در اسرع وقت اینها را معرفی کنند تا قوه قضاییه هم به جد با انها برخورد کند و اینها نمی توانند در اینده بگویند ما خبر نداشتیم و نمی دانستیم!
املی لاریجانی گفت: به دولتی ها و غیر دولتی ها به همه هشدار می‌دهیم که حوسشان جمع باشد چون دستگاه قضایی حتما با مقصران و انها که دخیل بوده اند برخورد جدی خواهد کرد و اینها نمی تواند در اینده بگویند که ما قصدمان این نبود که اخلال کنیم.

وی افزود: امروز همه می دانند که هر اقدامی دارد به ضرر مردم تمام میشود و قطعا ما هم با اینها برخورد جدی می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: همه نیازهای اساسی کشور را وارد کرده و این اصلا توجیه ندارد که یک شبه هزار تومان روی قیمت دلار برود هرچند که یک سری بی تدبیری وجود دارد و نباید می‌گفتند که هر کسی می خواهد بیاید هر تعداد سکه بخرد.

وی گفت: افساد فی الارض در ماده ۲۸۶ قانون تبیین شده و هر کس به طور گسترده مرتکب جنایت و اخلال در نظام اقتصادی کشور بشود مشمول ان میشود و اینها حق ندارند فردا که مورد تعقیب قرار گرفتند بگویند ما نمی دانستیم کارمان اخلال در نظام اقتصادی کشور است.

آملی لاریجانی گفت: اینهایی که یک شبه بازار ارز و سکه را بالا و پایین میکنند حتما با انها برخورد میشود.

وی ادامه داد: امروز در درون کشور اداره کردن کارخانه و اداره کردن کارگران کاری جهادگونه است و چرخاندن این چرخ ها کار سختی است اما ضمن تقدیر از اینها می دانیم که امروز یک اجماع بزرگ برای حمایت از تولید ملی وجود دارد.

آملی لاریجانی تصریح کرد: قوه قضاییه حمایت از تولید داخلی را وظیفه خود می داند و به همین جهت ما با تمام توان در این زمینه تلاش می کنیم و به روسای دادگستری ها اعلام کردیم که یک معاونتی در خصوص حمایت از تولید داخلی داشته باشند.

وی افزود: درست نیست اگر کارگرها اعتراضی داشتند بلافاصله از آنها شکایت شود بلکه باید در استان ها به صورت مورد به مورد حل شود، استانداری ها هم باید در اینجا فعال باشند، مشکلات را بشنوند و در جهت حل آن تلاش کنند.

وی افزود: امروز جنگ اقتصادی است و دشمن هر روز یک عملیات روانی جدید دارد، به جهنم که تحریم می کنید مردم کشور ما مردم مستقلی هستند و حاضر نیستند عزت و استقلال خود را پای ادعاهای پوچ غرب بدهند، اینطور نیست که رزق الهی در دست ترامپ باشد. بازاریان ما متحد و منسجم هستند و وضعیت کشور را درک می کنند، ما اطلاع وسیع داریم که این آشوب های دیروز کار دیگران است. با کسانی که اخلال می کنند، شیشه مغازه ها را می شکنند و آتش می افروزند برخورد قاطع خواهد شد.

 

 

 

 

 

.

  • منبع خبر : فارس