تغییر در زنگ تفریح، کنترل تردد دانش آموزان، قراردادن مواد ضدعفونی کننده، شستشوی دستها پس از کلاس درس و ... بخشی از پروتکل های ابلاغی به مدارس برای مقابله با شیوع کرونا است

شرق پرس : سید عباس موسوی با بیان اینکه مدرسه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی چرخه انتقال ویروس کرونا در مدارس را قطع کنند، افزود: خانواده‌ها تصمیم می‌گیرند که از روش‌های حضوری یا غیر حضوری برای آموزش فرزندان استفاده کنند. اولیای مدرسه به ساعات غیر کلاس درس توجه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به مدارس به مراکز آموزشی ابلاغ شده و تمام همفکری‌های لازم با مسئولان آموزش و پرورش استان انجام شده تا بتوانیم در کنار آموزش، سلامت دانش آموزان را نیز تضمین کنیم و براساس دستورالعمل ابلاغ شده، به والدین توصیه اکید می‌شود که اگر در خانواده کوچک‌ترین مورد مشکوک به کرونا پیدا شده دانش آموز را راهی مدرسه نکنند و در خانه آموزش‌های مجازی را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: همان طور که در دستورالعمل ابلاغی نیز تاکید شده، اجباری در حضور دانش آموزان وجود ندارد و می‌توانند از آموزش‌های از راه دور نیز استفاده کنند اما حتماً دستورالعمل به طور جدی و کامل اجرا شود و اجباری در شرکت دانش آموزان به صورت حضوری در مدارس نباشد و آنها بتوانند به صورت انتخابی نحوه آموزش خود را انتخاب کنند.

موسوی ادامه داد: مدیران مدارس و والدین با توصیه دستورالعمل‌های بهداشتی به دانش آموزان و نظارت بر اجرای آن، ضمن کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس، نه تنها موجب حفظ سلامت معلمان و دانش آموزان می‌شوند بلکه به ارتقای سلامت جامعه نیز کمک خواهند کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران تاکید کرد: حضور در کلاس‌ها با گروه‌های کوچک و با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در کلاس اتفاق می‌افتد و از ازدحام کلاس‌ها جلوگیری شود، همچنین زنگ تفریح دانش آموزان باید از شکل سنتی خارج واز حضور همزمان دانش آموزان در حیاط مدرسه برای استراحت جلوگیری شود.

وی یادآور شد: تمام دانش آموزان و کادر مدرسه از ماسک استفاده کنند و همچنین قبل و بعد از پایان هر کلاس دست‌ها به مدت یک دقیقه با آب و صابون شسته شود، علاوه براین مواد ضد عفونی کننده باید در دسترس دانش آموزان قرار گیرد تا بتوانند به طور مرتب از آن استفاده کنند.