مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در تشریح ماجرای حادثه برای دانش آموز دختر یکی از مدارس مازندران گفت : این حادثه هنگام خروج دانش آموزان در مانور زلزله روی داد

شرق پرس:  نیکزاد در تشریح ماجرای حادثه برای دانش آموز مازندرانی در مراسم پایلوت استانی مانور سراسری زلزله در مدرسه دخترانه غیر دولتی پروین اظهار کرد: باید در مانور حوادث ناگوار را از قبل پیش‌بینی شود، در هنگام خروج بچه‌ها یکی از دانش‌آموزان پایش پیچ ‌خورد و سرش به دیوار برخورد کرد و مصدوم بلافاصله به بیمارستان انتقال یافت و در حال حاضر این دانش‌آموز در سلامت کامل بسر می‌برد و این یک حادثه جزئی است و اتفاق خاصی نیفتاد.

به گزارش فارس, وی افزود: در این مانور تمام پنج دستگاه که مرتبط با مانور زلزله برای ایمنی کار هستند همکاری کردند و این همکاری‌ها باید استمرار داشته باشد.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: ۱۰ مدرسه در مرکز استان و در سایر شهرستان‌ها پنج مدرسه پایلوت مانور زلزله شدند و برای سال‌های آینده در همه شهر و روستا مانور خواهیم باشیم که این آموزش عمومی برای کل خانواده‌های استان شود.

این مسؤول خاطرنشان کرد: در هر محله مدرسه‌ای که از ایمنی کافی برخوردار است آن مدرسه به عنوان پایگاه و محل امن برای خانواده‌های محل اطراف مدرسه قرار بگیرد و پایگاه مدیریت بحران و محل امدادرسانی و محل خدمات باشد.

نیکزاد بیان کرد: در این مانور آموزش زلزله و بلایای طبیعی از طریق هلال احمر، آتش‌نشانی و دستگاه‌های مرتبط داده شد و باوجود آموزش‌هایی که می‌دهند این اتفاقات جزیی هم می‌افتد و باید با استمرار آموزش‌ها این قبیل اتفاقات کمتر و در اتفاقات واقعی با خسارت و تلفات جانی به صفر برسد.