در این همایش از بیش از 30 سادات امام جماعت، هیات امنای مساجد و هیئت امنای بقاع متبرکه تجلیل شد.

 

 jashnvelayat

 

همزمان با دهه ولایت و در آستانه عید بزرگ غدیر، همایش تجلیل از سادات و جشن ولایت روز یکشنبه در نکا برگزار شد.

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از ایرنا, حجت الاسلام ستار عیزاده مدیر کل اوقاف و امورخیریه نکا روز یکشنبه در جشن ولایت علوی اکمال دین نبوی و تجلیل از سادات در امامزاده مفید نکا افزود: عید غدیر، عید ارزش ها و عید بزرگ و اکبر مسلمانان است که تنها قطعه تاریخی و داستان تاریخی نیست.

 

وی اظهار کرد: عید غدیر ادامه حرکت نبوی با امامت علوی است که موجب پویایی و نشاط در جامعه می شود که مساله ولایت و اطاعت ولایت فقیه باید در راس و از اولویت های برنامه های غدیر است.

 

حجت الاسلام علیزاده گفت: همایش امروز در جهت ارتقاء سطح معرفتی و ترویج فرهنگ وقف ولایی و تعظیم و بزرگداشت امامت و ولایت برگزار شد تا در نظام قرآنی و ولایی زندگی علوی و اهل بیتی ترویج شود.

 

امام جمعه نکا نیز در سخنانی با تاکید بر ترویج فرهنگ وقف خاطر نشان کرد: باید فرهنگ وقف در سراسر جامعه گسترش یابد و هر چند صیغه کوچک برای اموال وقفی خوانده شود تا وقف گسترش یابد.

 

حجت الاسلام  محمد باقر محمدی لایینی ادامه داد: شیعه علی بودن توفیقی است که شامل حال جامعه ما شده است و لذا باید سبک زندگی اسلامی، علوی، فاطمی و حسینی در راس برنامه های ما باشد.

 

فرماندار نکا نیز با تاکید بر اینکه فرهنگ از مسائل مهمی است که باید جدی گرفته شود یادآور شد: متاسفانه اکنون دشمن از طریق ماهواره بر فرهنگ نفوذ کرده است که باید با افزایش بصیرت مانع حملات دشمن شویم.

 

رحیم قاسمی طوسی گفت: همه دستگاههای فرهنگی و متولی باید در فرهنگ سازی علیه برنامه های ضد فرهنگی ماهواره و استکبار تلاش کنند تا اسلام بعنوان دین معرفت، شعور و کمال همواره در اوج باشد.

 

در این همایش از بیش از ۳۰ سادات امام جماعت، هیات امنای مساجد و هیئت امنای بقاع متبرکه تجلیل شد.