نخستین جشن حافظان حجاب مدارس مجری طرح "ریحانه‌النبی" با حضور دانش‌آموزان دختر حافظ حجاب و مادران آنها در اردوگاه شهدای دانش‎آموزی «بادله» میاندورود برگزار شد.

به گزارش شرق پرس به نقل از فارس, در این مراسم که با حضور معاون پرورشی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر گزار شد، برنامه‌هایی از جمله گرامیداشت میلاد امام زمان(عج) و مراسم تقدیر از دختران حافظ حجاب و برپایی آیین نمادین چادرگذاری به اجرا درآمد.

سرپرست مرکز حجاب ریحانه النبی شعبه ساری در حاشیه  این مراسم خاطرنشان کرد: از مجموع یک‌ هزار و ۲۰۰ حافظ حجاب در مدارس مجری این طرح، ۲۴۰ دانش‎آموز پایه ششم در جشن امروز شرکت کردند.

حمیده سادات موسوی، هدف از برگزاری این جشن را نمایش زیبایی‌های حجاب و ترسیم خاطره‌ای خوش و به یادماندنی از چادر و محجبه بودن برای دانش‎آموزان دختر حافظ حجاب دانست.

این مسئول افزود: تلاش می‌‎کنیم با این برنامه زمینه حضور با اعتماد به نفس افزون‎تر در مقاطع راهنمایی و بالاتر در این دانش‌آموزان حاصل شود.

سرپرست مرکز حجاب ریحانه النبی شعبه ساری، برنامه‌های این جشن را چادرنامه، خواندن وفانامه سرود و تئاتر ویژه جشن حجاب و آیین زیبای چادرگذاری عنوان کرد.

وی عنوان کرد: برنامه‌های پایانی این مراسم قدردانی از حافظان برتر حجاب مدارس و اهدای جوایز است.

موسوی در پایان بیان کرد: طرح حجاب ریحانه‌النبی در حال حاضر ۱۳ مدرسه با ۳ هزار و ۱۵۰ دانش‎آموز پایه‌های سوم، چهارم، پنجم و ششم ابتدایی را زیرپوشش دارد که این تعداد نسبت به سال آغازین اجرای طرح، رشد چشمگیری داشته است.

/انتهای خبر