طبق اعلام سازمان هواشناسی طی سه روز آینده گذر متناوب امواج میانی جو در نوار شمالی و ادامه فعالیت سامانه موسمی (مانسون) در نیمه جنوبی کشور موجب ناپایداری‌های جوی خواهد شد ...

شرق مازندران : در حال حاضر استان‌های مختلف کشور درگیر سیلاب هستند و متاسفانه در برخی از این استانها شاهد ایجاد خسارت، تلفات، تخلیه مناطق و مسدود شدن جاده های ارتباطی و ایجاد خسارت به زیرساخت ها هستیم.

مطابق نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی طی سه روز آینده گذر متناوب امواج تراز میانی جو در نوار شمالی و ادامه فعالیت سامانه موسمی (مانسون) در نیمه جنوبی کشور موجب ناپایداری‌های جوی می‌شود.

بر این اساس در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی،‌شمال خراسان رضوی،‌استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و برخی مناطق شمال غرب کشور رگبار،‌رعدوبرق و وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان،‌ هرمزگان،‌ فارس،‌کرمان،‌ جنوب و غرب یزد، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، نیمه شمالی فارس، جنوب اصفهان و کرمان شدت خواهد داشت.

در آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، دامنه‌های جنوبی البرز در در زنجان،‌قزوین،‌البرز و تهران بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش بادشدید روی می‌دهد.

بارش طی این روز در جنوب شرق کاهش یافته و به شکل رگبار و رعدوبرق در فارس، کهگیلویه و بویراحمد،‌ چهارمحال و بختیاری، شرق خوزستان، غرب اصفهان، مرکزی، قم، همدان و شرق لرستان ادامه خواهد داشت. بارش‌‌‌‌ها در کهگیلویه و بویراحمد،‌ارتفاعات البرز مرکزی،‌ارتفاعات جنوب کرمان، شمال فارس و جنوب اصفهان شدت دارد.

شمار فوت‌شدگان سیل ‌به ۶۱ نفر رسید‌

مهدی ولیپور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: با کشف چند جسد دیگر که درپی سیل روزهای اخیر دچار حادثه شده بودند، شمار فوت شدگان سیل در کشور از ابتدای مرداد ماه تا کنون به ۶۱ نفر رسید.

وی درباره افراد مفقود شده نیز گفت: با جمع‌بندی تازه‌ترین گزارش‌های مفقودی در سراسر کشور در حال حاضر ۳۲ نفر مفقود هستند که تلاش برای یافتن آنها از سوی عوامل سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در حال انجام است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه طبق هشدار هواشناسی آماده‌باش هلال احمر تا روز دوشنبه ادامه دارد، گفت: امدادرسانی همچنان در برخی از مناطق متاثر از سیل و آبگرفتگی از جمله فیروزکوه ادامه دارد. همچنین با توجه به احتمال بارش‌های دوباره لازم است که شهروندان از حضور در ارتفاعات و همچنین حاشیه رودها و مسیل‌ها پرهیز کنند.

انسداد ۱۴ محور مواصلاتی کشور بر اثر وقوع سیل

معاون عملیات پلیس راه راهور فراجا از انسداد ۵ محور اصلی و ۹ محور غیراصلی به علت ناایمن بودن خبر داد و گفت: عوامل راهداری در تلاشند تا هر چه سریعتر این محور‌ها بازگشایی شوند.