رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت : با حضور برترین خوش نویسان مازندران و کشور و همزمان با سومین شب قدر ، آیات نورانی کلام الله مجید با قلم هنرمندان کتابت می شود.   به گزارش شرق پرس, علی اصغر باباکوهی در گفت و گو با ایرنا افزود : در این برنامه […]

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت : با حضور برترین خوش نویسان مازندران و کشور و همزمان با سومین شب قدر ، آیات نورانی کلام الله مجید با قلم هنرمندان کتابت می شود.

 

به گزارش شرق پرس, علی اصغر باباکوهی در گفت و گو با ایرنا افزود : در این برنامه معنوی که روز ۳۰ تیر در مسجد جامع رستمکلا برگزار می شود ، خوشنویسان برتر مازندران ، آیات روح بخش قرآن را نگارش می کنند.

وی ادامه داد : در این همایش اگر چه خوشنویسان آیات قرآن را کتابت می کنند ، ولی در واقع با نوشتن در آیات و سوره های آن تدبر می کنند تا بر بینش درونی خود بیافزایند و ضمیر پاک خود را صیقل دهند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت : بحث زیبا شناختی قرآن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که متاسفانه در سال های اخیر به این مورد مهم که در جذب مخاطبان تاثیر فراوانی دارد ، توجه کمی شده است.

وی افزود : برای ترویج فرهنگ کتابت قرآن کریم در جامعه نخستین موضوعی که به نظر می رسد حمایت جدی و تشویق کاتبان و خوشنویسان قرآن است.

او ادامه داد : کسی که با قرآن در تماس است و قرآن می نویسد و کلمات نورانی آن را از ذهن می گذراند و با قلم بر کاغذ ثبت می کند، به طور قطع با معانی و معارف این کلمات ارتباط برقرار کرده و نتیجه آن، نورانیت دل آنان خواهد بود.

 

/انتهای خبر