امامان جمعه این هفته شهرستانهای شرقی مازندران به مسائلی همچون بیکاری و اشتغال جوانان, پرواز موفیقت آمیز پهپاد به غنیمت گرفته شده از آمریکا, میزان مطالعه ایرانیان, مذاکرات هسته ای و هفته دیابت پرداخته اند.

 

namazjomee

به گزارش شرق پرس امامان جمعه این هفته شهرستانهای شرقی مازندران به مسائلی همچون بیکاری و اشتغال جوانان, پرواز موفیقت آمیز پهپاد به غنیمت گرفته شده از آمریکا, میزان مطالعه ایرانیان, مذاکرات هسته ای, نامه اوباما به رهبر انقلاب و هفته دیابت پرداخته اند.

 

 

 

امام جمعه گلوگاه

دکتر میراحمدی امام جمعه شهرستان گلوگاه در خطبه های این هفته, با اشاره نقش انسان در مکاتب غیراسلامی افزودند, جوامع امروز چون انسان را نمی شناسند و برای آن روح را تصور نمی کنند باعث گمراهی انسانها شده اند چراکه نهایت همه مکاتب انحراف است. اما چون در اسلام اصالت را به روح می دهند همواره برای انسانها موفیقت  و  سعادت پیش بینی شده است.

 

 

خطیب جمعه گلوگاه در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه, راه نجات گلوگاه را فراهم نمودن کارخانه ها برای غلبه بر بیکاری جوانان برشمردند. وی بیکاری را بزرگترین عامل انحراف دانستند و یادآور شدند, البته خداوند توانایی ابتکار و ایجاد شغل را در هر شخصی قرار داده است و تنها مدرک کارساز نیست بلکه ملاک بالفعل کردن توانایی ها است.

 

میراحمدی همچنین با اشاره به پرواز مدل بومی شده پهپاد RQ170 فرمودند: امروز تمام دنیا خصوصاً غرب به هیچ عنوان فرمول علمی را در اختیار ما قرار نمی دهند و این هنر فرزندان ماست که این فرمولها را کشف و به فعالیت می رسانند که آخرین آن هم پرواز موفقیت آمیز RQ170 سپاه پاسداران بود که جهان را به تعجب وا داشت.

وی در پایان از زحمات یکساله شهردار و اعضای شورای شهر گلوگاه نیز تقدیر و تشکر کرد.

 

 

yosefpor78

حجت الاسلام یوسف‌پور امام جمعه  موقت شهرستان در خطبه های این هفته مرکز استان گفت: ما مدیون علمای ربانی و شهدای بزرگوار هستیم.

 

 

یوسف‌پور با تشکر از دولت درباره بهبود وضعیت سلامت، گفت: امیدواریم درباره بیماری‌های خاص نیز توجه ویژه شود.

 

وی با اشاره به آغاز هفته کتاب با اشاره به اینکه چرا جامعه شیعی در ایران اسلامی در بحث کتابخوانی با کشورهایی مانند بنگلادش و افغانستان هم‌ردیف است، گفت: چرا آمار مطالعه ایرانی‌ها از چهار تا ۱۵ دقیقه محاسبه می‌شود، در حالی که در ژاپن ۹۰ دقیقه است و این فاجعه و درد بزرگی برای جامعه شیعی ما است.

 
 
 
وی با بیان اینکه در آستانه آغاز هفته بسیج هستیم، متذکر شد: بسیج قدرت ملی و پشتوانه محکم مردمی نظام است.
 

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی امام جمعه نکا

حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز این هفته نکا اظهار کرد: دشمنان ایران اسلامی هر روز به فکر تحریم و تهدیدی جدید علیه ایران اسلامی هستند و هر روز با بهانه‌ای جدید، بحث تازه‌ای پیرامون مسائل هسته‌ای بیان می‌کنند.

 

 

محمدی‌لایینی با بیان اینکه اوباما در سخنان و برنامه‌های خود به ادامه تحریم‌ها تاکید دارد و ما هم باید با تکیه بر توان داخلی با وجود اینکه مذاکرات را قطع نمی‌کنیم، باید در اقتصاد به منابع  داخلی خودمان تکیه کنیم و به خودکفایی همه جانبه برسیم، گفت: خودکفایی گندم یک نماد است به این معنا که در موارد دیگر هم باید به خودکفایی برسیم و در اوج قدرت قرار گیریم.

 

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با گرامیداشت هفته مبارزه با دیابت اظهار داشت: بیماری دیابت یکی از بیماری‌های خطرناک است که باید از مصرف غذاهایی که موجب این بیماری می‌شود خودداری کنیم و با مطالعه و استفاده از تجربیات پزشکان، مسئولان و کارکنان بهداشت و درمان با این بیماری آشنا شویم و به گفته‌های کارشناسان و پزشکان توجه کنیم.

 

 

حجت الاسلام سیدمجتبی رسولی خطیب جمعه میاندورود

حجت الاسلام رسولی جویباری امام جمعه میاندورود در خطبه های این هفته  به نامه اخیر اوباما به مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تحلیل های مختلفی از این نامه ارئه شده است که همه آنها قابل توجه است .

 

وی ادامه داد:فارغ از تمام این تحلیل ها نیاز امریکا به ایران است که قابل کتمان نیست چرا که امریکا امروز شکست خود را در منطقه احساس کرده است  و این نامه هم دست نیاز به سمت ایران است و هم اعتراف به دخالت و شکست خود در منطقه می باشد.

 

امام جمعه میاندورود تنها راه برون رفت امریکا از این شکست را استعانت از ایران دانست و گفت: اینگونه نامه ها نشان می دهد آنها نیازمند مداخله ایران در مناسبات منطقه ای هستند.

 

 

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به پیام های امریکا به ایران در خصوص مبارزه با داعش اشاره کرد و گفت: اما سیاست ایران تدبیر راهبردی است که تا آخر هم ایستاده است.

 

امام جمعه میاندورود گفت:امریکا در موضع تحریم ها طبیعی است که همچنان حرف خودش را بزند ، تعلیق بعضی از تحریم ها خواسته امریکا است که تا حال هیچ یکی از فرزندان انقلابی ایران به آن راضی نشدند و حرف نظام و رهبری برداشتن تمام تحریم ها است که البته ساز و کار خاص خود را دارد که باید طی شود.