با هدف مقابله با کم تحرکی و چاقی دانش آموزان مازندرانی ، تفاهم نامه همکاری میان اداره کل ورزش و جوانان و اداره کل آموزش و پرورش مازندران منعقد شد...

به گزارش شرق پرس، دانش آموزان استان مازندران یکی از سه استان چاق و دارای اضافه وزن کشور محسوب می شوند که زنگ خطر چاقی و گسترش بیماری های غیر واگیر را برای مسئولان به صدا درآوردند.

با حضور دکتررنگرز مدیرکل ورزش و جوانان و معاونین و دکترسعدی پور مدیرکل آموزش و پرورش و معاونین وبینار مشترک مسئولان دو دستگاه در سراسر استان، با هدف امضای تفاهم نامه فی مابین برگزار شد.

دکتر رنگرز در این وبینار که به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد بیان داشت؛ وضعیت فعلی در افزایش وزن و کم تحرکی دانش آموزان نگران کننده است و این نگرانی با محدودیت های کرونایی بیشتر هم شده است. لذا همکاری و هم افزایی ورزش و جوانان و آموزش و پرورش در قالب یک تفاهمنامه جامع می تواند هم در بعد سلامتی و هم در ورزش قهرمانی و کشف استعدادهای ورزشی دانش آموزان تاثیرگذار باشد.

وی نقش معلمان ورزش در مدارس را مورد اشاره قرار داد و افزود؛ در شرایطی که شاهد گران شدن ورزش هستیم و در سبد بسیاری از خانوارها جایگاه خود را از دست داده است، استفاده از ظرفیت مدارس و آموزش و پرورش می تواند یک فرصت مغتنم باشد و یک معلم ورزش خوب می تواند بیش از هر ابزار و امکاناتی کمک کننده باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان در ادامه بیان داشت؛ با توجه به عمق ورزش در استان، اجرای این تفاهم نامه می تواند یک اثر ماندگار در آموزش و پرورش و ورزش و جوانان باشد چراکه زیرساخت های مناسب و توان بالای نرم افزاری که در هر دو دستگاه وجود دارد بسیار تعیین کننده خواهد بود.

 

تفاهم نامه ای برای مقابله با چاقی دانش آموزان مازندرانی

 

رنگرز با اشاره به دغدغه مندی و نگاه ویژه ی مسئولان آموزش و پرورش استان افزود؛ در قالب ۵۴ هیات ورزشی استان، ۸۰۰ هیات ورزشی شهرستان و ۱۳۰ سمن حوزه جوانان در کنار ظرفیت های خوب آموزش و پرورش می توانیم به اهداف ترسیم شده در این تفاهم نامه دست یابیم.

دکتر سعدی پور نیز در این وبینار مشترک با قدردانی از حضور دکتر رنگرز بعنوان یکی از مدیرانی که افتخارات ملی زیادی دارد، اظهار داشت؛ سند تحول بنیادی با ۱۳۱ راهکار اجرایی و ۲۳ هدف عملیاتی در حالی تدوین شده است که به مسائل تربیتی و رشد متوازن و متعادل دانش آموزان نگاه ویژه ای شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه با اشاره به درخشان بودن کارنامه ورزش استان افزود؛ آمادگی لازم برای برای شناسایی و جذب دانش آموزان مستعد ورزشی در رشته های مختلف وجود دارد که یکی از اهداف تربیتی آموزش و پرورش است.

سعدی پور امضا و اجرای این تفاهم نامه را یک گام مثبت برای مقابله با چاقی دانش آموزان دانست که تحرک لازم را ندارند و در این مسیر نیز همه روسای ادارات شهرستان ها نیز باید همکاری و تعامل لازم را داشته باشند.

گفتنی است در پایان این وبینار استانی، تفاهم نامه میان ورزش و جوانان و آموزش و پرورش استان به امضای مدیران کل دو دستگاه رسید.

 

 

تفاهم نامه ای برای مقابله با چاقی دانش آموزان مازندرانی