حجت الاسلام اکبری گفت : ممکن است در روزهای آتی تعداد دیگری از افرادی که مرتکب جرم و تخلف شده دستگیر و به تعداد بازداشت شدگان شهرداری ساری اضافه شوند...

به گزارش شرق پرس حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری در گفت‌وگو با فارس در شهرستان ساری در ارتباط با آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شهرداری ساری اظهار کرد: در روزهای اخیر با همت اداره کل اطلاعات استان مازندران و دادستانی شهرستان ساری تعدادی از مدیران سابق و فعلی شهرداری و دو نفر از اعضای شورای  شهر ساری به اتهام اختلاس و تضییع اموال عمومی دستگیر شدند.

رئیس کل دادگستری مازندران افزود: در این پرونده به لحاظ گستردگی ابعاد آن تاکنون هشت نفر از مدیران سابق و فعلی شهرداری به علاوه دو تن از اعضای اصلی شورای شهر ساری دستگیر شدند.

وی با اعلام اینکه این افراد با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند، تصریح کرد: تحقیقات درباره میزان اختلاس و وجوه تضییع شده پس از اظهارنظر کارشناسی مشخص می‌شود.

رئیس کل دادگستری مازندران خاطر نشان کرد: تحقیقات پیرامون همه جوانب این موضوع در حال انجام است که ممکن است در روزهای آتی تعداد دیگری از افرادی که مرتکب جرم و تخلف شده و این فساد را رقم زدند دستگیر و به تعداد بازداشت شدگان اضافه شوند.

وی در ارتباط با انتشار اسامی افراد دستگیر شده، بیان کرد: با توجه به اینکه دادگاه ویژه رسیدگی به اخلال‌گران در نظام اقتصادی را در استان مازندران تشکیل دادیم و فعالیت آن آغاز شده و این پرونده هم شرایط طرح در این دادگاه را دارد.

اکبری در ارتباط با پرونده آرامستان ساری، بیان کرد: مدیر آرامستان شهرداری ساری نیز با همکاری اطلاعات سپاه دستگیر شده و موضوع اتهام تحصیل مال از طریق نامشروع بوده که نسبت به فروش قبر به مردم اقدام می‌کرده است و این پرونده در دادگاه بررسی می‌شود.

وی در ارتباط با احتمال افزایش تعداد دستگیر شدگان پرونده شهرداری ساری،گفت: بله وجود دارد.

رئیس کل دادگستری مازندران درباره میزان تخلف مالی، افزود: اقدامات کارشناسی در حال انجام است.

وی با اعلام اینکه بنای ما بر سرعت بخشی به رسیدگی همه پرونده‌ها است، گفت: اما باید به استحضار مردم برسانیم که پرونده بسیار سنگین بوده و رسیدگی به این پرونده مستلزم انجام تحقیقات و کارهای کارشناسی است و زمان نسبتا طولانی لازم دارد که باید همه زوایا پرونده روشن شود.