تجمع اعتراضی مردم بدلیل افزایش قیمت بنزین در شهرهای مختلف استان مازندران ازجمله بهشهر، ساری, بابل، قائمشهر و ... برگزار شد

شرق پرس : در این اعتراضات که به صورت مسالمت آمیز برگزار شد رانندگان پس از خاموش کردن ماشین خود، ایجاد ترافیک و راهبندان کردند تا بدین ترتیب، اعتراض خود را به گوش مسئولان برسانند.

این اعتراضات در شهر‌های ساری، بابل، قائم شهر، بهشهر، نکا، تنکابن، عباس آباد، رویان و چند شهر دیگر برگزار شد و معترضان نسبت به افزایش قیمت بنزین اعتراض داشتند.

رانندگان معترض در بهشهر و نکا با خاموش کردن خودروی خود در وسط جاده اصلی، موجب بسته شدن محور ساری – گرگان حدفاصل بهشهر به نکا شدند که ترافیک سنگین، باعث سردرگمی بسیاری از مردم و مسافرانی شد که در حال عبور از این جاده بودند.

تجمع کنندگان نکایی در داخل شهر از مسئولان خواستند تا در طرح افزایش قیمت بنزین تجدید نظر و آن را متوقف کنند.

تجمع کنندگان قائم شهری در اعتراض به افزایش قیمت بنزین در مرکز شهر تجمع کردند. معترضان قائم شهری خواستار حضور فرماندار شهرستان برای پاسخگویی به اعتراضات افزایش قیمت بنزین و گرانی و انتقال اعتراضات آن‌ها به دولت شدند.

در ساری تجمع اعتراض آمیز موجب ترافیک شدید در مرکز و خیابان‌های اصلی شهر و کندی رفت و آمد شد. بسیاری از سرویس مدارس که قصد رساندن دانش آموزان به مدرسه را داشتند با مشکل مواجه شدند.

کارمندان ادارات پس از تعطیلی و بازگشت به منازل خود با معضل ترافیک روبرو بودند. عده زیادی از دانش آموزان و کارمندان و کسبه برای رفت و آمد امروز با پای پیاده از خیابان‌ها عبور کردند.

رسانه‌های معاند نیز در این میان تلاش کردند با استفاده از ویدئو‌ها و اخبار جعلی در شبکه‌های اجتماعی، اعتراض‌ها در برخی شهر‌ها را گسترده و فراگیر نشان دهند.

روز گذشته دولت با سهمیه بندی بنزین، نرخ بنزین سهمیه‌ای را ۱۵۰۰ و بنزین آزاد را ۳۰۰۰ تومان اعلام کرد.

همزمان با گرانی بنزین، دولت اعلام کرد برای جلوگیری از فشار اقتصادی به مردم، علاوه بر یارانه نقدی، مبلغ ۵۵ تا ۲۰۰ هزار تومان ماهانه به خانواده‌های ۱ تا ۵ نفره پرداخت خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

صداوسیما