نکایی ها برای نشان دادن سالن های سینما و معرفی آن به فرزندان شان با قدری مشکل مواجه اند چرا که حداقل باید 20 کیلومتر یا به سمت شرق و یا غرب شهرمان سفر کنیم تا آنها را با سالن سینما و صنعت سینما آشنا کنیم.

sinamaneka

سینما یک تجربه و یک نوع باهم بودن است، سینما از نظر کیفیت تجربه عاطفی و بصری که ارائه می دهد به دلیل حضور در جمعی با عواطف و احساسات مشترک متفاوت از تجربه در تماشای فیلم در خانه است.

به گزارش شرق پرس, سرمایه، وقت و انرژی که برای تولید فیلم در پیشرفته ترین کشور های دنیا صرف می شود، حاکی از نتیجه تاثیر سینما در حوزه های مختلف است.

یقیناً خاطره ای که پدران و مادران ما از فیلم های همچون شهر موش ها، یکی بود یکی نبود و … در ذهن شان نقش بسته، تاثیر سینما رفتن های گروهی با هم شاگردی های مدرسه یا خانواده است که امروزه برای آنها یک نوستالژی بسیار خواستنی است و  وقتی پای خاطرات آنها بنشینی شور و هیجان را از نحوه توصیف سینما در دوران کودکی و نوجوانی خود پیدا می کنی.

نکایی ها برای نشان دادن سالن های سینما و معرفی آن به فرزندان شان با قدری مشکل مواجه اند چرا که حداقل باید ۲۰ کیلومتر یا به سمت شرق و یا غرب شهرمان سفر کنیم تا آنها را با سالن سینما و  صنعت سینما آشنا کنیم.

صنعت سینما یک دستاورد انسانی است که در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن یک جامعه می کوشد و بی شک از اساسی ترین و موثرترین رسانه هایی است که در تدوام و گسترش و بقای فرهنگ و هنر واقعی یک جامعه حضوری فعال دارد.

متاسفانه نکا فاقد سالن سینما است و این فقدان مهم فرهنگی گویا چندان به چشم مسئولان محترم نیامده چرا که تاکنون اقدام موثری برای احداث سالن درخور شأن مردم نکا نکرده اند.

زمانی این کمبود بیشتر به چشم می آید که وقتی تنها سینمای شهر نکا که بر اثر سیل تخریب شد نه تنها هیچ اقدامی از سوی مسئولین امر برای بازسازی آن انجام نشد، متاسفانه به جای آن مغازه و نانوایی احداث می کنند البته اینکه مسئولان به فکر شکم مردم هستند، بسی جای تشکر و قدردانی دارد ولی گویا مسئولین فراموش کردند که همانطور که شکم مردم نیاز به تغذیه دارد باید به فکر تغذیه فرهنگ مردم هم باشند.

سینمایی که عمر ۱۰۰ ساله دارد و شهرهای اطراف ما از سال ها پیش دارای سالن های متعدد سینمایی بوده اند و امروز حداقل یک سالن فعال را در مرکز شهرشان شاهد هستند اما متاسفانه نکا، شهری که در حال تبدیل شدن به قطب صنعتی شرق استان است در بخش فرهنگی و زیرساخت های فرهنگی همچنان شاهد عقب ماندگی های عمده و بزرگ است که نداشتن سالن سینما را می توان از بزرگ ترین آنها دانست.

البته نداشتن سالن سینما در نکا را می توان به مسائل مختلفی مرتبط دانست اما باید واقع بینانه پذیرفت که سینما در کشور ما قربانی مسائل و نگاه های سیاسی صرف شده است در حالی که می توانست به عنوان یک ابزار فرهنگی در خدمت فرهنگ ناب اسلام و انقلاب عزیزمان باشد.

بلاغ