واحدی در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان ساری گفت: بیشترین فراوانی مرگ و میر در شهرستان ساری مربوط به بیماری های قلبی و عروقی بوده است.

 

 

فرماندار ساری با تاکید بر ارتقا شاخص‌های سلامتی در جامعه، گفت: بیماری‌های قلبی علت اصلی فوت بیشتر شهروندان ساروی است.

 

 

به گزارش شرق پرس، جواد واحدی صبح پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان ساری، اظهار کرد: بیشترین فراوانی مرگ و میر در شهرستان ساری مربوط به بیماری های قلبی و عروقی بوده است.

 

وی به نقش اطلاعات و آمار تحولات جمعیتی  در برنامه ریزیهای کلان کشور اشاره کرد و گفت: ایجاد یک سیستم صحیح نظارتی بر مبنای اطلاعات و آمار صحیح را در ارتقا سطح فرهنگ جامعه بسیار موثر است.

 

فرماندار ساری با تأکید بر نقش محوری برنامه‌ریزی در امور توسعه‌ ای کشور، استخراج آمار دقیق و منظم و وقایع مربوط به آنان را رکن مهمی در دقت برنامه‌ریزی‌ها دانست و خواستار توجه جدی به این امر از سوی دستگاه‌های مربوطه شد.

 

واحدی گفت: فوت شهروندان با بیماری های گوناگون، نشان از ضعف سلامت است و باید با آموزش، آگاهی شهروندان را نسبت به بیماری ها افزایش داد.

 

واحدی ثبت به هنگام وقایع چهارگانه تولد، وفات، ازدواج و طلاق را از ضروریات دانست و افزود: دست اندرکاران و مسئولان، تسهیل ثبت این وقایع را در نظر داشته باشند.

 

ابراهیمی، رئیس ثبت احوال شهرستان ساری نیز در این نشست از افزایش چهار درصدی تولد در شهرستان  ساری خبر داد و گفت: در ۷ ماهه نخست امسال چهار هزار و ۱۷۹ ولادت در شهرستان صورت گرفته که نسبت به سال گذشته با چهار هزار و ۵۷ تولد ازافزایش برخوردار بوده است.

 

وی، ازدواج ثبت شده سال ۹۳ در دفاتر ازدواج شهرستان را دو هزار و ۵۳ مورد اعلام کرد و گفت: با دو هزار و ۷۰۷ ازدواج ثبت شده در ۷ماهه نخست سال ۹۲ ، ازدواج در سال ۹۳ با کاهش ۷.۵ درصدی روبرو بوده است.

 

به گزارش تسنیم رئیس اداره ثبت احوال شهرستان ساری خاطرنشان کرد: آمار ازدواج در ۷ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۶۵۴ مورد کاهش نشان می‌دهد.