معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی با تائید جان باختن تعدادی از هم استانی ها بدلیل بیماری آنفلوانزا گفت : علائم بیماران ما نسبت به سنوات گذشته شدیدتر است

شرق پرس : این روزها با سرد شدن هوا، بیماری آنفلوانزا در کشور افراد زیادی را درگیر کرده است؛ به گونه‌ای شیوع این بیماری امسال نسبت به سال گذشته هم به لحاظ تعداد افراد مبتلا و هم مدت زمان شروع این بیماری، بیشتر شده است.

 

خبرهایی در ارتباط با جان باختن چند نفر در شهرستان بابلسر در فضای مجازی منتشر شده که با حامد روحانی‌زاده معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این ارتباط گفت و گو کرده‌ایم.

 

وی با اعلام اینکه وضعیت بابلسر مانند دیگر نقاط کشور و مازندران است، افزود: بیماران مبتلا به آنفلوانزا در بابلسر به مراکز درمانی در بابل منتقل شدند.

 

معاون بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه بررسی‌های در ارتباط با بیماری تنفسی در بابلسر را در دستور کار خویش قرار دادیم، گفت: آزمایشات لازم از افراد درگیر دریافت شده و به مراکز معتبر ارسال  و منتظر نتایج بررسی‌ها هستیم.

 

وی با اعلام اینکه از ابتدای شهریور تاکنون ۱۰ نفر در سطح مازندران به دلیل درگیری آنفلوانزا فوت کردند، تصریح کرد: این آمار درازمدت است.

 

روحانی‌زاده خاطرنشان کرد: بیماری آنفلوانزا در کل کشور نسبت به سنوات گذشت زودتر شیوع پیدا کرده است، در سال‌های گذشته آذرماه و اواخر آذرماه پیک آنفلوانزا داشتیم اما امسال اواخر آبان و اوایل آذر با این بیماری درگیر هستیم.

 

وی اضافه کرد: علائم بیماران ما نسبت به سنوات گذشته شدیدتر است، ویروس‌ها در طول سال جهش ژنی دارند و مقداری شدیدتر است.

 

به گزارش فارس، روحانی‌زاده ادامه داد: افراد کهنسال و داری بیماری زمینه‌ای باید بیشتر مراقب باشند، افراد دارای بیماری خاص باید قبل از فصل سرما واکسن دریافت می‌کردند و اگر دریافت نکرده‌اند، می‌توانند در حاضر نسبت به تهیه واکسن اقدام کنند.