اکنون 4 میلیون و 800 هزار دانش آموز دوره ابتدایی در کلاس های با تراکم بالای 26 نفر درس می خوانند در حالی که 202 مدرسه داریم که فقط یک دانش آموز دارد

شرق پرس: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برخی چالش ها در دوره ابتدایی گفت: اکنون حدود ۱۸۰ هزار کلاس درس در دوره ابتدایی داریم که جمعیت دانش آموزی آنها کمتر از ۲۵ نفر است و ۲۰۲ مدرسه با تنها یک دانش آموز اداره می شوند.

حکیم زاده افزود؛ از سوی دیگر اکنون ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانش آموز دوره ابتدایی در کلاس های با تراکم بالای ۲۶ نفر درس می خوانند در حالی که بر اساس مصوبات، حداکثر تعداد دانش آموزان در یک کلاس باید ۲۶ نفر باشد و ما شاهد کلاس های ۴۰ تا ۵۰ نفر هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش معلمان را قشر مظلومی دانست که همواره در سخت ترین شرایط به ویژه در نقاط صفر مرزی با اداره کلاس های چندپایه فعالیت دارند.

وی گفت: آموزش و پرورش دارای پتانسیل بسیار خوبی است که این ظرفیت همانا معلمان و مدیران مدارسی هستند که هیچ وقت دیده نمی شوند.

حکیم زاده اضافه کرد: اکنون ۴۹ هزار کلاس چند پایه در کشور داریم که معلمان با انگیزه و پرتلاش مشغول تدریس هستند و با وجود اینکه وضعیت خوبی ندارند اما در مقایسه با دیگر اقشار جامعه خوب کار می کنند.

وی تصریح کرد: شاید تصویری که از معلمان ارائه می شود بی انگیزگی و بی علاقه بودن را نشان دهد اما هنگامی که در جمع آنها حضور پیدا می کنید چیزی جز علاقه به کار و حرفه معلمی نمی بینید./ایرنا