عسگری نیکزاد شمار مدارس استان را بیش از چهار هزار مدرسه اعلام کرد و گفت: ۳۷ درصد مدارس تخریبی ونا ایمن بوده و نیازمند نوسازی و بازسازی دارند

شرق پرس :  نیکزاد در نشست با خبرنگاران به مناسبت آغاز سال تحصیلی با اشاره به روند رو به رشد شمار فرهنگیان بازنشسته در استان و بالابودن آمار بازنشستگان اظهار داشت: با این حال هیچ یک از کلاس های درس استان بدون معلم نخواهد بود و بااستمرار فعالیت برخی از فرهنگیان بازنشسته اقدام تامین معلمان کردیم.

وی افزود: در آینده نزدیم از محل پیش دبستانی ها، نهضت سوادآموزی و خرید خدمتی ها مشکل کمبود در استان رفع می شود و اکنون بالابودن آمار بازنشستگان مشکلی را در تامین معلم ایجاد کرده است.

وی با اشاره به مشکلات هنرستان ها گفت: هنرستان های استان مشکلاتی دارند اما به منزله آن نیست که از حداقل امکانات برخوردار نباشند و ۸۰ درصد فارغ التحصیلان این هنرستان ها توانسته اند وارد بازار کار شوند.

نیکزاد با اشاره به کمبود امکانات در هنرستان ها تصریح کرد: از نظر امکانات به روز نیستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران درباره کمبود مشاوران در مدارس گفت: بیشتر مشاوران باید متوسطه اول برای هدایت تحصیلی فعال باشند و غالبا نیز در این مقطع پوشش داده می شود و به رغم وجود کمبود معلم در شروع سال تحصیلی با مشکل چندانی مواجه نمی شویم.

وی با اظهار اینکه آموزش و پرورش در واقع آموزش تربیت است از مازندران به عنوان استان پیشگام در اجرایی کردن سند تحول یاد کرد و گفت: در سند تحول تمام مربیان ما مربیان تربیتی و پرورشی هستند و آموزش ها به سمتی در حال سوق است که معلمان چند مهارتی باشند.

نیکزاد بسیاری از مشکلات نظیر کاهش سن اعتیاد را ریشه عوامل بیرون مدرسه دانست و تاکید کرد: خانواده ها باید در امر آموزش و پرورش به نظام آموزشی کمک کند تا آسیب ها را به حداقل برسانیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اظهار اینکه خانواده ها در کمک به مدارس اختیاری هستند و جز پرداخت وجوه قانونی مانند کتاب و بیمه حق گرفتن هیچ وجهی از خانواده ها نداریم در عین حال تصریح کرد: خانواده ها برای کمک به مدارس غیر از وجوهات قانونی اختیاری هستند و اجباری نیست.

وی ادامه داد: اگر خانواده ها به اندازه شارژ موبایل در سال به مدارس کمک کنند دیگر آموزش و پرورش نیازمند کمک های دولتی نخواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران شمار مدارس استان را بیش از چهار هزار مدرسه اعلام کرد و گفت: ۳۷ درصد مدارس تخریبی وناایمن بوده و نیازمند نوسازی و بازسازی دارند و در سال جاری ساخت بیش از ۱۰ پروژه جدید آغاز شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری میزان کمک های خیرین برای ساخت و ساز و کمک به آموزش و پرورش ۸۱ درصد رشد یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران شمار فرهنگیان استان را ۳۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: سال قبل از ظرفیت ۳۰ سرباز معلم برای آموزش استفاده کرده ایم.

 

 

 

 

mehrnews