عدم درج قیمت به منزله گرانفروشی شمار می رود و به نوعی تضییع حقوق مصرف کنندگان می باشد و حق مصرف کنندگان است که پیگیری نمایند

شرق پرس : رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مازندران گفت : ۳۲ درصد تخلف صنوف در این استان مربوط به عدم درج قیمت بر روی کالاها و محصولات است که بیشترین میزان تخلف این واحدها به شمار می‌رود.

 

حسین اصغرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : در ۹ ماهه امسال ۳۱ هزار و ۷۷۴ مورد پرونده برای صنوف این استان تشکیل شد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۱ مورد تخلف شناسایی شده است.

 

وی ادامه داد : ۱۳ هزار و ۷۷۴ مورد پرونده برای واحدهای صنفی متخلف مازندران تشکیل شد که ۳۲ درصد این تخلفات مربوط به عدم درج قیمت است.

 

به گفته رییس اداره بازرسی سازمان صنعت مازندران، گرانفروشی و عدم ارائه فاکتور در فهرست دیگر تخلفات صنفی صنوف استان قرار دارد که پرونده این متخلفان به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

 

وی گفت : پس از سهمیه بندی و افزایش قیمت بنزین، تغییرات قیمتی متعدد کالاها و محصولات را در بازار شاهد هستیم که این مساله باعث شده تا برخی صنوف در تعویض تابلوی قیمت ها کوتاهی بکنند و برخی مواقع این مساله به سمت عدم درج قیمت کشانده می شود.

 

وی افزود : عدم درج قیمت به منزله گرانفروشی شمار می رود و به نوعی تضییع حقوق مصرف کنندگان می باشد و این حق برای مصرف کنندگان محفوظ است که در این خصوص پیگیری بکنند.

 

اصغرزاده از مردم به عنوان مرجع مهم در ارائه گزارش تخلفات صنوف برشمرد و ادامه داد : با توجه به کمبود بازرس، نظارت و بازرسی مداوم از صنوف و بازار نیازمند این همراهی مردمی می باشد.

 

سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران ۲۲۰ نفر را به عنوان بازرس در اختیار دارد که این افراد نظارت و بازدید بیش از یکصد هزار واحد صنفی در این استان را برعهده دارند.

 

وی از مردم خواست تا با تماس به شماره ۱۲۴ موارد تخلفات واحدهای صنفی را گزارش بدهند.