روحانی با گفتن انا لله و انا الیه راجعون در واکنش به اتفاقات تلخ در شورای شهر این شهر بزرگ در مازندران افزود؛ متاسفانه صحنه‌ای که از سوی برخی اعضای شورای شهر بابل صورت گرفته، آبروی ‌بابل به عنوان شهر دارالمومنین و مهد علمای شیعه و شهدای استان مازندران ‌را برده‌اند‌.

شرق پرس: حجت‌الاسلام حسن روحانی امام جمعه بابل در  خطبه‌های نماز جمعه بابل با انتقاد شدید از اتفاقات اخیر ‌و دستگیری ۵ عضو شورای ‌شهر بابل افزود: این خیانت‌‌ قابل اغماض و چشم‌پوشی نخواهد بود و مصیبتی از این بالاتر برای بابل نبود که این روزها بر مردم و متدیننین این شهرحادث شد.

وی تاکید کرد؛ در این چند روز بسیاری از خانواده‌های شهدا با چشمان گریان ‌ خواستار برخورد قاطع دستگاه ‌قضایی ‌‌با این افراد شنیع در شورای شهر بابل شدند.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: مسائل شورای شهر بابل و رسوایی‌ها اخیر که اتفاق افتاد مانند دملی چرکین بود که ترکید، خدا به ما رحم کرد که این افراد این موقع رسوا شدند، این صحنه یکدفعه بوجود نیامد و برخی از افراد رذل درون شورا از مدت‌ها قبل این اقدام‌ها را انجام می‌دادند.

انتقادات حجت الاسلام روحانی که انتشار گسترده ای در رسانه ها و فضای مجازی استان و کشور داشت به همین جا ختم نشد و وی در ادامه اظهار داشت : چشمانی ناظر این صحنه‌ها نبودند، این استان استانداری و نهادهای نظارتی ندارد و آیا اداره اطلاعات و نهادهای امنیتی خبر نداشتند، از ماه‌های قبل در تریبون نمازجمعه گلایه کردم و به من توصیه کردند که نگویم اما من دهان خود را نبستم و نمی‌بندم، بوی مشمئز رشوه‌ها و خیانت‌های آن‌ها را بارها به مسؤولان تذکر دادم، این مخصوص این شهر فقط نیست، این نمونه‌ای بود و متاسفانه چه راحت از این کارها می‌گذرند.

امام جمعه بابل تاکید کرد : به بهانه تعامل به‌راحتی از این فسادها چشم پوشی می‌کردند، خدا را گواه می‌گیرم از رسوایی برخی از این افراد خوشحالم هر چند این روزها بر ما سخت می‌گذرد.

خطیب جمعه بابل گفت: سیدالشهدا(ع) وقتی خبر خلافت یزید را شنید جمله انالله و انا الیه راجعون را بر زبان جاری ساخت، مصیبتی بالاتر از این نیست، خانواده شهدا با چشمانی گریان به من مراجعه کردند و گفتند بچه‌های ما چه می‌شوند که این افراد مسؤول و متولی امور جامعه شدند، من هم همراه با این مردم می‌گویم انالله و انا الیه راجعون.

وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه این هفته بابل با انتقاد شدید از اعضای شورای شهر متخلف گفت : این افراد رذل در شورای شهر با همکاری برخی از افراد در بیرون، گردن کلفتی کردند، زنی را در این رابطه به فحشا کشاندند و دام پهن کردند، پول‌های کلانی برای حذف فیلم‌های غیر اخلاقی خود رشوه دادند و این خفت‌بارترین صحنه است که جانورهایی این‌چنین در این شهر نفوذ کنند.

امام جمعه بابل در پایان خطبه تاکید کرد : از اداره اطلاعات و دستگاه قضایی خواستاریم ‌این افراد خبیثت را ‌با شدیدترین حکم مجازات کنند.