صعود نساجی مازندران به فینال جام حذفی، تنها یک صعود ورزشی نبود. یک صعود همدلانه در استانی است که این روزها بیش از هرچیز به یک اتحاد و همبستگی عمومی نیاز دارد

شرق مازندران : فوتبال جادوی خود را اینبار در بین مردمی به رخ کشید که نه تنها در ورز‌ش بلکه در همه حوزه ها به سخت کوشی، تلاش و ایستادگی شهره اند، اما علیرغم شایستگی ها و استعدادهای کم نظیر و البته بدلایل مختلف با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند.

فوتبال در این روزها به سراغ ما آمد تا ثابت کند که برای رسیدن به اهداف مان چه در زمین سبز و چه در سرزمین سبز می توانیم همه در کنار هم قرار گیریم و در ورزشگاه آزادی، در نقاط مختلف استان و حتی در پشت میزهای مدیریتی یکدلی و یکصدایی را تمرین کنیم.
آری؛ اگر برزیل هم در مقابل نساجی صف کشیده بود، قطعا بازنده بود. چون همدل بودیم و می خواستیم برنده باشیم.

وقتی اتوبوس های هواداران از شهرهای مختلف به طرف آزادی گسیل شدند، وقتی ورزشی ها شبانه روزی تلاش کردند، وقتی استاندار در خط مقدم حمایت بود، وقتی بسیج و سپاه و شهرداری ها به خط شدند و آن موقع که همه نهادها، دستگاه ها و نمایندگان مجلس پای کار آمدند، مطمئن شدیم که برنده خواهیم شد.

این جادوی فوتبال بود که به خود بیاییم و به خود ببالیم که برای مازندرانی ها هیچ چیز غیرممکنی وجود ندارد. این را در پهنه ی تاریخ بارها و بارها به اثبات رساندیم.

موفقیت نساجی در صعود به فینال جام حذفی کشور، البته با تمرین همدلی آنهم در این روزهای سخت، نشان داد که اگر در حوزه اقتصاد، سیاست، فرهنگ، محیط زیست و… در استانی غنی و با اینهمه ظرفیت، چالش داریم، قطعا نقطه ضعف مان همین کمرنگ بودن اتحاد و همبستگی در پیشبرد امورات است.

حالا توپ در زمین بزرگان استان است. مردم و قاطبه مسئولان نشان دادند که اگر در مسیر همدلی و در کنار هم قرار گیرند می توانند دست به کارهای بزرگ بزنند. مثل توسعه همه جانبه مازندران و این جادوی فوتبال برای ما بود.