بهداد سلیمی که امروز توانست سومین مدال طلای خود در بازی های آسیایی را به دست آورد، بعد از پایان کار خود در حرکات دوضرب از دنیای وزنه برداری خداحافظی کرد

شرق پرس: در آخرین روز مسابقات وزنه برداری بازیهای آسیایی ۲۰۱۸ ، بهداد سلیمی  و سعید علی حسینی  از کشورمان در رقابتهای وزن ۱۰۵ + کیلوگرم به روی تخته رفتند.

در حرکات یک‌ضرب ، بهداد سلیمی ابتدا موفق به مهار وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی شد، وی در دومین حرکت نیز در حالی‌که وزنه ۲۰۶ کیلوگرمی را بالای سر برده بود، اما نتوانست به خوبی فیکس شود تا سه چراغ قرمز از داوران دریافت کند. سلیمی در سومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی شد تا با جایگاه دومی به کار خود در حرکت یک‌ضرب پایان دهد.

سعید علی‌حسینی دیگر نماینده کشورمان در این دسته در نخستین حرکت در مهار وزنه ۲۰۱ کیلوگرمی ناکام بود، اما در دومین حرکت موفق به بالا بردن این وزنه شد. علی‌حسینی در سومین حرکت نیز وزنه ۲۰۸ کیلوگرمی را بالای سر برد تا در جایگاه نخست این حرکت قرار بگیرد.

رستم جنگابائف از ازبکستان با رکورد ۲۰۳ کیلوگرم در جایگاه سوم این حرکت قرار گرفت.

در حرکات دوضرب ، بهداد سلیمی برای نخستین حرکت ، وزنه ۲۳۷ کیلوگرمی را انتخاب کرد که به راحتی این وزنه را بالای سر برد. وی در دومین حرکت نیز وزنه ۲۴۶ کیلوگرمی را مهار کرد. سلیمی در سومین حرکت نیز موفق به مهار وزنه ۲۵۴  کیلوگرمی شد تا با جایگاه اولی و مدال طلا به کار خود در حرکت دوضرب پایان دهد و با مجموع ۴۶۱ کیلوگرم قهرمان شود.

سعید علی‌حسینی نیز در نخستین حرکت دوضرب وزنه ۲۴۰ کیلوگرمی را مهار کرد تا او نیز مدالش قطعی شود . وی در دومین حرکت نیز وزنه ۲۴۸ کیلوگرمی را بالای سر برد، اما در سومین حرکت موفق به مهار وزنه ۲۵۴ کیلوگرمی نشد تا با مجموع ۴۵۶ کیلوگرم به مدال نقره دست یابد.

رستم جنگابائف از ازبکستان با رکورد ۲۵۲ کیلوگرم در دوضرب و مجموع ۴۵۵ کیلوگرم در جایگاه سوم این وزن قرار گرفت.

به گزارش صداوسیما, بهداد سلیمی غول وزنه برداری مازندران که در بازیهای آسیایی ۲۰۱۰  گوانگژو  و ۲۰۱۴ اینچئون به مدال طلا دست یافته بود امروز هم سومین مدال طلای این بازیها  را با قدرت به دست آورد.

لازم به ذکر است بهداد سلیمی,  بعد از آخرین حرکت دوضرب خود با بوسیدن تخته وزنه برداری در حالی که به شدت تشویق می شد، خداحافظی اش از دنیای وزنه برداری را اعلام کرد.