بزرگ‌ترین کارخانه تولید ام دی اف در استان مازندران با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری و حضور میدانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در بندر امیرآباد افتتاح شد...

شرق پرس : حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در آیین بهره برداری از طرح توسعه تولید ام دی اف آرین شیمی که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، گفت: با بهره برداری از طرح توسعه تولید ام دی اف در بندرامیرآباد، شمال کشور به عنوان مرکز صادرات چوب و ام دی اف  می‌شود.

او افزود: بهره برداری از طرح توسعه تولید ام دی اف منطقه شمال را به مرکز مهم صادراتی دریایی تبدیل می‌کند و این موضوع علاوه بر مصرف داخلی، برای صادرات هم موثر است.

حجت الاسلام روحانی گفت: پیش از این با وزیر کشاورزی درباره مشکلات طرح زراعت چوب صحبت کرده بودم و روز یکشنبه هم این موضوع را در دولت مطرح خواهم کرد.

رئیس جمهوری ایران افزود: در موضوع طرح زراعت چوب با وزیر کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت صحبت می‌کنم تا این موضوع مهم تا امسال حل و فصل شود.

او ادامه داد: با توجه به آمار‌ها مازندران در حال عبور از بیماری کرونا بوده و این روند برای ما امیدوارکننده است.

حجت الاسلام روحانی افزود: در حال حاضر دو استان کشور در زمینه کرونا شرایط خوبی ندارند و در بقیه استان‌ها روند به سمت ملایمت و عبور از پیک است.

اضافه شدن  ۳۰۰ هزار متر مکعب تخته فیبری فشرده به تولید کشور

مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در این آیین گفت: طرح توسعه تولید ام دی اف آرین شیمی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و زیر بنای ۷ هزار متر مربع ساخته شد و سالانه قادر به تولید افزون بر ۳۰۰ هزار متر مکعب تخته فیبری فشرده است.

او با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ نفر با راه اندازی این واحد صنعتی مشغول کار شدند، افزود: با این بهره برداری ۲۵ درصد به تولید ام دی اف کشور اضافه می‌شود و قابلیت صادرات ام دی اف در کشور ایجاد می‌شود.

مدرس خیابانی بهره برداری این طرح در مازندران تحول بزرگی در صنعت اقتصادی کشور ایجاد می‌کند، گفت: طرح توسعه تولید ام دی اف آرین شیمی شامل تخته فیبر خام با چگالی زیاد (MDF) با حجم سرمایه گذاری ۳۵ میلیون یورو است.

بهره برداری پایانه‌های صادراتی در مازندران

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در این آیین با بیان اینکه برای رونق بخشیدن به بنادر شمال کشور، پایانه‌های صادراتی در اولیوت استان قرار دارند، گفت: پایانه محصولات شیلاتی نهایتا تا دو ماه آینده بهره بردای می‌شود و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی هم با هزینه حدود ۵۰۰ میلیارد تومانی تا هفته دولت بهره برداری خواهد شد.

او با بیان اینکه برای شرکت آرین شیمی نهالستان بخش خصوصی را تحویل این سرمایه گذار دادیم، افزود: مقرر شد تفاهم نامه‌ای بین شرکت شهرک‌های صنعتی و این سرمایه گذار مبنی بر واگذاری هزار هکتار نهالستان منعقد شود.

استاندار مازندران ادامه داد: برای طرح زراعت چوب دو پیشنهاد قرنطینه در همان مبدا روسیه، کشور‌های سی آی اس و بندر امیرآباد انجام شود.

او افزود: زمین‌های شیبدار را برای کشت گیاهان دارویی و طرح زراعت چوب در نظر گرفتیم تا مشکلات این بخش هر چه زودتر مرتفع شود.

حسین زادگان گفت: حدود ۴۲۰۰ میلیارد تومان طرح قابل افتتاح در مازندران داریم که تا هفته‌های بعد به بهره برداری برسد.

کاهش شیب ابتلا به کرونا در مازندران

حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران از استاندار مازندران خواستار آخرین آمار و وضعیت کرونا در مازندران شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران در پاسخ به سوال رئیس جمهوری گفت: ویروس کرونا در موج دوم با استراتژی درست مدیریت شد و با در نظر گرفتن سلامت و معیشت مردم، در غرب استان به پایداری نسبی رسیدیم.

او با بیان اینکه در شهرستان آمل هم اکنون با شیب ملایم مواجه هستیم، افزود: در شهر‌های بهشهر و ساری که اوج رسیده بود، اکنون به شیب ملایم نزدیک شده است.

استاندار مازندران گفت: طرح احداث بیمارستان ۲۲۰ تختخوابی در شرق مازندران تاثیرگذار بوده و امیدواریم هر چه زودتر به بهره برداری برسد.

 

 

 

 

 

 

yjc