شهردار ساری گفت : تمام اين اقدامات را در سايه سكوت انجام داديم و اگر جشن امشب را جشن سكوت نامگذاري كرديم دقيقاً به همين دليل بود زيرا سكوت از سه كلمه سازندگي، كار و تعامل تشكيل شده است

 

 

  jashnsari46

 

 

شب هنگام هفدهم مهرماه و دقایقی پس از افتتاح عظیم ترین پروژه های شهری و بویژه منطقه گردشگری تجن بزرگترین جشن تاریخ ساری هم با حضور رییس مجلس شورای اسلامی و جمعی از مقامات کشوری و استانی برگزار شد .

 

 

به گزارش  شرق پرس در این جشن باشکوه  که با استقبال وسیع ، گسترده و بی نظیر مردم مواجه گردید مهدی عبوری شهردار ساری طی سخنانی که بارها با استقبال گسترده مردم مواجه گردید ضمن خیر مقدم به مردم و مسئولان خاصه دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی گفت : ساری کهن ترین شهر جنوب دریای مازندران با قدمتی بیش از سه هزار سال مهد مردان بزرگی چون ابوسهل ها ، اسپهبدها، ابن نقیم ها ، طبرسی ها و …. بوده است .

 

 

حال آنکه عزت مندی این مردم به همین جا ختم نمی شود . چرا که طی هشت سال دفاع مقدس افتخار آفریدند و شهیدان و سردارانی را در قالب لشگر همیشه پیروز ۲۵ کربلا تقدیم کردند که نوری ها ، فرامرزیها و درویشی ها نمونه بارز آنها هستند ، اما این باز همه عزت مندی شما مردم نیست زیرا در عرصه های علم و ورزش نیز نام آوران بیشماری را پروردید که ترکان ها ، محمدیان ها ، نفجم ها و نیز ناطق ها ، افشارها ، باقری ها و عنایتی ها ار آن جمله می باشند . شهردار ساری در بخش دیگری از سخنان خود ضمن طرح این پرسش که بزرگترین معضل ساری چیست گفت : با کمال تاسف امروز هر خانواده ای در ساری با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می کند . چرا که  اگر نرخ بیکاری در کشور ۲/۱۲ درصد و در مازندران ۸/۱۱ درصد می باشد . این رقم در ساری ۸/۱۲ درصد می باشد . اما حال باید پرسید چرا ؟ چرا اصفهان اصفهان شد و ساری ساری ماند ، شیراز شیراز شد و باز هم ساری ساری ماند ؟

 

 

jashnsari45

 

 

وی در بخش دیگری از سخنانش یکی از راههای توسعه ساری را توجه به گردشگری عنوان کرد و با تاکید بر اینکه تمامی پروژه های شهرداری ساری با همین نگاه احداث شده یا خواهد شد خاطر نشان کرد : جناب لاریجانی امشب چهل هزار نفربه افتخار شما در این جشن حضور یافتند و اینک از شما انتظار دارند که به ساری و مازندران کمک کنید ، کمک کنید تا ساری و مازندران به قطب گردشگری تبدیل شود بویژه آتکه برخی از دیگر کشورها این راه را رفتند و موفق هم شدند.

 

 

شهردار ساری آنگاه پروژه هایی که امروز افتتاح شد را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر این مطلب که در سایه مدیریت جهادی و حمایت های بی دریغ شورای شهر تمام آنها با سرعت ، دقت و کیفیت بالایی احداث شدند افزود : تمام این اقدامات را در سایه سکوت انجام دادیم و اگر جشن امشب را جشن سکوت نامگذاری کردیم دقیقاً به همین دلیل بود  زیرا سکوت از سه کلمه سازندگی، کار و تعامل تشکیل شده است . وی  در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه ما همچنان به سکوت خویش ادامه می دهیم خطاب به مردم گفت : اکنون از شما مردم دعوت می کنم به احترام مخالفان اقدامات شهرداری ساری از جا برخیزید و یک دقیقه سکوت کنید .

 

 

 

این گزارش حاکیست در ادامه این جشن با شکوه دکتر علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در سخنانی با تاکید بر این مطلب که مردم ساری شایسته برگزاری این جشن عظیم هستند گفت : شما مردم ساری از دیرباز مردمی ولایتمدار بودید و اکنون که در دهه ولایت هستیم حق شما مردم بود که چنین جشنی برگزار شود .

 

 

وی آنگاه با اشاره به نقش ولایت در ایجاد همدلی ، وحدت و سربلندی گفت : پس از پیروزی انقلاب اسلامی ما از گردنه های بسیاری گذشتیم اما فراموش نکنیم که رمز گذر ما از این گردنه ها توسل و تمسک به اصل ولایت بود . لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن بیان قابلیت های استان مازندران در تمامی عرصه ها و بویژه کشاورزی و صنعت تاکید کرد : من اعتقاد دارم هیچ عاملی جز تولید قادر به رفع معضلات و مشکلات ما نیست .

 

 

وی سپس با بیان تنگناهای اقتصادی جامعه گفت : ما در گذشته دچار بهم ریختگی شدید اقتصادی بودیم که اکنون تمام قوا ی سه گانه با تمام توان در حال سامان دادن به این بهم ریختگی هستند . بنابراین همه باید دست به دست هم داده و برای شکوفایی اقتصاد جامعه تلاش کنیم .

 

 

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه ضرورت توجه به جوانان نخبه و پرتلاش استان را برای شکوفایی اقتصاد جامعه مورد توجه قرار داد و گفت : مگر آقای عبوری که بود که اکنون با این توان بالا در حال خدمت به شما است ؟ او را انتخاب و حمایت کردید و ایشان هم با قدرت در حال خدمت رسانی است پس باید از جوانان حمایت کرد و زمینه های لازم را برای شکوفایی آنان و کشور فراهم ساخت .

 

 

دکتر علی لاریجانی در پایان با اشاره به مشکلات استان بار دیگر بر لزوم توجه به کشاورزی و افزایش تولید تاکید کرد و گفت : ضروری است که سرمایه گذاری را هم مورد توجه قرار داده و باید زمینه های لازم را فراهم کنیم تا سرمایه گذاران راغب شوند در حوزه هایی مانند کشاورزی و صنعت و گردشگری مشارکت به عمل آورند .

 

 

به گزارش  روابط عمومی شهرداری ساری, در این جشن خاطره انگیزی که با نور افشانی و مولودی خوانی همراه بود و جمعی از هنرمندان برجسته کشور نیز به هنرنمایی پرداختند  طی کلیپ های جداگانه ای اقدامات دو ساله شهردار ساری و نیز روند مسئولیت های دکتر علی لاریجانی به نمایش گذاشته شد که با استقبال وسیعی نیز همراه گردید . و بالاخره آنکه در این جشن رییس و اعضای شورای شهر نیز حضور داشتند .