مراسم جشن نشاء به شکرانه نعمات خداوند و با حضور کشاورزان و برنج کاران زحمت کش سورک در امام زاده ابراهیم این شهر برگزار شد

شرق پرس : برنج کاران سورک مرکز شهرستان میاندورود همه ساله پس از پایان فصل نشاء برنج, در آئینی قابل تحسین اقدام به شکرگزاری و سپاس از خداوند می کنند. این آئین در میان مردم سورک به جشن نشاء شناخته می شود که هر سال پربار تر از سال قبل برگزار می شود و در حال تبدیل شدن به آئینی رسمی در میان کشاورزان زحمت کش این دیار است.

مدیر جهاد کشاورزی میاندورود در اینباره گفت: این جشن با حضور مسئولان، تعاونی، کشاورزان پیشرو و شالیکاران منطقه در امام زاده ابراهیم سورک این شهرستان برگزار شد.

وی در ادامه افزود؛ امسال نشاء برنج در ۵ هزار و ۸۵۰ هکتار شالیزارهای شهرستان میاندورود انجام شده که از این میزان، ۵ هزار و ۳۰۰ هکتار به کشت ارقام محلی اختصاص یافته است.
سیدشبر موسوی به مبارزه بیولوژیک ضد کرم ساقه خوار برنج با استفاده از زنبور تریکوگراما در شالیزارها، استفاده به هنگام و فنی از کود و سموم کشاورزی و منابع آبی با کمک کارشناسان مراکز خدمات جهاد کشاورزی، استفاده از روش های نوین در کشاورزی و انجام کشت مکانیزه برنج در شالیزارها تاکید کرد.
در پایان این مراسم، شرکت کنندگان به دعا و نیایش و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر پرداختند.

برگزاری جشن نشاء در سورک

برگزاری جشن نشاء در سورک

 

 

 

 

 

.

  • منبع خبر : صداوسیما