در سال جاری بیش از 990 هکتار از شالیزارهای شهرستان نکا به پرورش رتون و کشت مجدد برنج اختصاص یافته است.

 

درو

مدیرجهاد کشاورزی نکا گفت: برداشت برنج رتون در بیش از ۹۹۰هکتار از شالیزارهای شهرستان نکا آغاز شده است.

به گزارش شرق پرس, حسن سلیمی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در سال جاری بیش از ۹۹۰ هکتار از شالیزارهای شهرستان نکا به پرورش رتون و کشت مجدد برنج اختصاص یافته است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰۰ هکتار از سطوح فوق به پرورش رتون و ۱۹۰ هکتار به کشت مجدد برنج اختصاص یافته افزود: این سطوح در مقایسه با سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است.

 

مدیر جهاد کشاورزی نکا با اشاره به  کشت برنج در سال جاری در این شهرستان یادآور شد: کشت برنج در بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی نکا به دو روش مکانیزه و سنتی انجام می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹ هزار و ۶۱۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان به کشت برنج اختصاص یافت،افزود: از این سطوح، ۵ هزار و ۶۱۵ هکتار مربوط به ارقام محلی و ۴ هزار هکتار مربوط به ارقام پر محصول بوده است.

 

مدیرجهاد کشاورزی نکا با بیان اینکه تمام تلاش ما هدایت کشاورزان به سمت کشت مکانیزه است، گفت: کشت مکانیزه ضمن اینکه از لحاظ هزینه‌ای مقرون به صرفه است که باعث بالا رفتن میزان تولید نیز می‌شود که امسال با استقبال کشاورزان و شالیکاران مواجه بوده است.

 

سلیمی ادامه داد: با پایان برداشت کشت اول محصول برنج در شالیزارهای شهرستان نکا، بیش از ۸ هزار و ۱۰۰ تن برنج توسط کمباین‌های ویژه برداشت برنج در این شهرستان جمع‌آوری شد.

 

وی با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های به عمل آمده، برنج سفید حاصل از برداشت مکانیزه توسط کمباین‌های ویژه از کیفیت بالاتر و خرد کمتری در شالیکوبی‌ها برخوردار است، اظهار داشت: برداشت برنج در مزارع باتلاقی را از دیگر مزایای استفاده از کمباین‌های ویژه برداشت برنج است.

 

مدیرجهاد کشاورزی نکا با اشاره به افزایش تعداد کمباین‌ها و در نتیجه برداشت بیشتر برنج و نیز بالا بودن درصد رطوبت، بر لزوم توسعه و مدرن کردن شالیکوبی‌ها و افزایش خشک‌کن‌ها و اعطای تسهیلات بیشتر به این بخش تأکید کرد.