مسئله واگذاری جنگل‌های واز شهرستان نور بدلیل وقوع مقدماتی بود که با حکم صادره ، منابع طبیعی را ملزم به دادن زمینی کرده است ....

شرق پرس : طی چند روز گذشته خبر واگذاری بخشی از جنگل‌های هیرکانی شهرستان نور و بخش چمستان و روستای واز به مساحت ۲۵ هزار مترمربع در قالب طرح اسکان دام موجب نگرانی بسیاری از مردم این منطقه شده که با پیگیری‌های صورت گرفته توسط فرمانداری شهرستان نور و ورود دستگاه قضایی این قضیه بطور جدی در حال پیگیری و تلاش برای منتفی شدن این قضیه می باشد.

علی شادمان فرماندار شهرستان نور گفت: فرمانداری شهرستان تا جایی که بتواند برای حفظ و صیانت از اراضی ملی، طبیعی و جنگلی مصمم است و با جدیت جلوی هرگونه تخلف و تصرف جنگل‌ها را خواهد گرفت.

او افزود: مسئله جنگل‌های واز هم متاسفانه بدلیل وقوع یکسری مقدماتی بود که با حکم صادره منابع طبیعی را ملزم به دادن زمینی کرده است و آن‌ها نیز این منطقه را انتخاب کردند که انتخاب نامناسبی برای این کار بود.

شادمان گفت: این جنگل‌ها جز جنگل‌های هیرکانی این منطقه است و با پیگیری‌ها انجام شده و گزارشاتی که به مسئولین داده شد دستگاه‌های مرتبط را نسبت به این تصمیم گرفته شده آگاه کردیم.

فرماندار نور افزود: خوشبختانه با پیگیری‌هایی که طی این چند روز صورت گرفت حساسیت مناسب ایجاد شد و همه به این فکر افتادن که دادن چنین زمین‌هایی چیزی جز خسارت به مراتع و جنگل‌های منطقه نیست.

او گفت: متاسفانه زمین‌هایی را که با اینگونه احکام صادره گرفته و سبب نگرانی جدی ما است و ما تا جایی که بتوانیم جلوی آن را گرفته و همانطور که در موارد مشابه جلوی آن را گرفتیم.

فرماندار نور در پایان با تقدیر از رئیس دادگستری مازندران با بیان اینکه جنگل‌های هیرکانی جز میراث ماندگار این منطقه هستند، افزود: باید همه در نگهداری آن بکوشیم و تمام همت و تلاش خود را برای حفظ این میراث بکار بگیریم.

 

 

 

 

yjc