با جراحی های موفق کاشت حلزون شنوایی در بابل، این شهر بعنوان قطب این جرایی در ناحیه شمال کشور معرفی شد ...
شرق پرس : رییس کمیته علمی کاشت حلزون شنوایی کشور به عمل جراحی کاشت حلزون برای دختر ۱۸ ماه بهشهری و پسر ۲۳ ماهه فریدونکناری در بابل اشاره کرد و گفت: قابلیت انجام این نوع جراحی برای کودکان، بابل را به قطب کاشت حلزون شنوایی برای ناشنوایان در استان‌های مازندران، گلستان و سمنان تبدیل کرده است.
دکتر سید بصیر هاشمی با بیان اینکه کاشت حلزون شنوایی، بخشی از جراحی گوش و حلق و بینی است، افزود: نخستین مرکز از سال ۱۳۷۶ در دانشگاه علوم پزشکی تهران و ایران راه اندازی شد و امروز شاهد ارایه این خدمت در بابل براى کودکان ناشنوا هستیم.
او گفت: وزارت بهداشت این امتیاز را به دلیل پیچیده بودن تنها به مراکزی که دارای رشته جراحى گوش، توانبخشى، شنوایی سنجى داشته و از زیرساخت‌ها و تجهیزات با تکنولوژى بالا براى کشف بیماران ناشنوا در ماههاى اول تولد کودکان برخوردار باشد، اعطا می‌کند.
دکتر هاشمی افزود: از بین ۶۷ دانشگاه علوم پزشکی کشور تاکنون تنها ١٣ دانشگاه علوم پزشکی کشور موفق به کاشت حلزون شده اند و بابل اکنون سیزدهمین مرکز کاشت حلزون در کشور است و می‌تواند کودکان ناشنوا و حتى بزرگسالانی که داراى توان گفتارى هستند، ولی قادر به شنیدن به هر دلیلی نیستند، درمان کند.
رییس کمیته علمی کاشت حلزون شنوایی کشور گفت: این جراحی از جمله عمل‌های پر هزینه و در حدود ۵۰۰ میلیون تومان است، اما در ایران بخش اعظم هزینه کاشت حلزون شنوایی را وزارت بهداشت با ارز دولتی پرداخت می‌کند.
او افزود: کاشت حلزون شنوایی در ایران برای خانواده‌ها حدود ۶ میلیون تومان هزینه دارد.
صداوسیما