سیدمحمود حسینی پور در نشست با اصحاب رسانه مازندران، رویداد گردشگری 2022 ساری را فرصتی برای معرفی ظرفیت های مازندران و ساری به کشورهای عضو اکو دانست

شرق مازندران – محمد مبرا : سید محمود حسینی پور در آستانه افتتاحیه رویداد گردشگری ۲۰۲۲ ساری و در نشست با اصحاب رسانه ها، آخرین وضعیت میزبانی رویداد را تشریح کرد و گفت : مازندران در حوزه رسانه چه به لحاظ کمیت و چه کیفیت، جزو استان های برتر کشور است و امیدواریم بتوانیم ظرفیت ساری و مازندران را در گردشگری بخوبی برای کشورهای عضو اکو معرفی کنیم.

استاندار مازندران اظهار داشت : یکی از موضوعاتی که دست‌کم طی چهار دهه اخیر در مازندران به دنبال آن بودیم دست یافتن به توسعه همه‌جانبه و مطلوب بود که در این رویداد به دنبال تکمیل آن هستیم. اگر این اتفاق تاکنون نیفتاد به دلیل ضعف‌هایی است که طی چهار دهه گذشته در حوزه مدیریت استان داشتیم. در دوران پس از انقلاب عمر مدیریتی این استان کوتاه بود و به طور میانگین هر دو سال مدیر ارشد استان تغییر کرد. درحالی که برنامه‌ریزی اقتصادی مناسب نیازمند دوران طولانی‌تری برای مدیریت است.

وی افزود: با این رویداد می‌توانیم این پیام را به کشورهای منطقه مخابره کنیم که جهت‌گیری مدیریت اجرایی استان تمرکز بر رشد فعالیت اقتصادی همراه با جذب سرمایه‌گذاری بین‌المللی است. ما آمادگی داریم با پذیرش سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی و تأمین کامل امنیت که مهم‌ترین مؤلفه سرمایه‌گذاری است زمینه توسعه اقتصادی را فراهم کنیم.

استاندار مازندران در ادامه افزود: در واقع فلسفه وجودی سازمان اکو گسترش همکاری‌های اقتصادی میان کشورهای عضو است.
حسینی پور در جمع رسانه های استان اظهار داشت : ما باید از فرصت سازی اکو در مازندران برای معرفی مناسب مازندران هم در حوزه‌های گردشگری و اقتصادی و دیگر حوزه ها بهره لازم را ببریم.

وی گفت : برنامه‌ ریزی‌های خوبی برای معرفی مازندران صورت گرف و مقرر شد افتتاحیه این اجلاس روز سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ ماه با حضور اکثریت سفرای کشورهای عضو اکو برگزار شود و در مراسم افتتاحیه نیز دبیرکل و معاونان اکو و شخصیت‌های برجسته داخلی حضور پیدا خواهند کرد.

استاندار مازندران تاکید کرد: این اجلاس صرفا یک افتتاح است و اجلاس اصلی در مهرماه به میزبانی ساری برگزار خواهد شد و در فاصله ی بین افتتاحیه و اختتامیه، کارگروه‌هایی تشکیل خواهد شد تا فرصت‌های بیشتری را برای معرفی ظرفیت های مازندران و ساری خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در استان بیان داشت : اولویت اصلی ما در این رویداد معرفی ظرفیت‌های مازندران برای جذب سرمایه‌گذاران است و امیدواریم موفق به جذب سرمایه‌گذاران پایدار برای توسعه استان شویم.
حسینی پور در این نشست خبری گفت: در حوزه تبادلات تجاری و صادرات محصولات کشاورزی زمینه های مناسبی وجود دارد که در این فرصت استثنایی می‌توانیم برنامه ریزی کنیم و البته تبادلات فرهنگی و اجتماعی نیز از دیگر اهداف طراحی شده است .
استاندار مازندران افزود : بدلیل هم مرز بودن با برخی کشورهای عضو اکو فرصت‌های خوبی پیش روی ما است که می توانیم در حوزه تبادل نیروی انسانی، ظرفیت های دانشگاهی ، علمی و پژوهشی تعامل و تبادل داشته باشیم.
وی در ادامه اظهار داشت : مازندران باید به قطب اقتصادی در منطقه تبدیل شود و با توجه به سه بندر مهم در استان و همینطور قرارگیری در مسیر کریدور شمال به جنوب، تحقق این هدف دور از دسترس نیست.

حسینی پور تصریح کرد: معرفی همه ظرفیت های مازندران در این رویداد دستاورد بسیار مهمی خواهد بود و ایجاد یک گفتمان میان مازندران و کشورهای عضو اکو مهمترین هدف رویداد ساری ۲۰۲۲ است  و پس از آن نیز باید در حوزه گردشگری تعاملات مناسبی را برنامه ریزی کنیم تا با جذب سرمایه گذاران خارجی پروژه های استانی و ملی را به سرانجام برسانیم.
این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد : رویداد گردشگری ۲۰۲۲  قطعا برای ما دستاوردهای دیگر نیز خواهد داشت و ایجاد سفرهای پروازی با این کشورها از اهداف برنامه ریزی شده خواهد بود. البته این رویداد دستاورد ملی نیز بدنبال خواهد داشت و در شرایط تحریم می توانیم دستاوردهای سیاسی داشته باشیم.