نظری گفت : باید توانمندسازی را در بین دانش آموزان افزایش دهیم که چهار الگو و مهارت توانمندسازی داشتن دانش و مهارت، ارتباط، اعتماد و انگیزه است

شرق پرس: اسفندیار نظری در همایش شورای دبیران مشترک هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای بهشهر در سالن توحید افزود: فرهنگ ایجاد کار و مهارت آموزی از نیازهای مهم امروز است و باید در هنرستان های فنی و حرفه ای و کار و دانش، نهادینه شود.

وی با اشاره به ظرفیت بالای شهرستان بهشهر در بخش مهارت آموزی و فراهم کردن امکانات در این بخش، گفت: ایجاد هنرستان شبانه روزی کشاورزی شرق مازندران در بهشهر از نیازهای مهمی است که باید پیگیری شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران اظهار کرد: باید توانمندسازی را در بین دانش آموزان افزایش دهیم که چهار الگو و مهارت توانمندسازی داشتن دانش و مهارت، ارتباط، اعتماد و انگیزه است و سه راه جذب آن با متانت، ارتباط و ظاهر آراسته و مناسب ایجاد می شود.

نظری با اشاره به اینکه به علت نیاز بازار و میزان گرایش و علاقه مندی دانش آموزان وحتی خانواده ها، تحصیل در هنرستان‌های فنی و حرفه و کار و دانش مازندران در سال های اخیر افزایش یافته است؛ خاطر نشان کرد: مهارت آموزی و توسعه مشارکت و کارآفرینی از جمله برنامه های ما در سال آینده است که باید با مشارکت خیران و همراهی خانواده ها فراهم و ایجاد شود.

وی گفت: امروزه یادگیری و مهارت آموزی در یک رشته خاص در هنرستان ها یک اولویت مهم شده و این امر دانش آموزان هنرستان ها را به طور جدی با فرهنگ کسب و کار فناورانه آشنا و آنان را به طور مستقیم با شرایط تولید وبازار آشنا می کند و به همین دلیل ۸۰ درصد فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای جذب بازار کسب و کار شدند.

به گزارش مهر, معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران افزود: هنرستان ها ظرفیت بزرگی برای مهارت آموزی است و فارغ التحصیلان این هنرستان ها هر کدام با توجه به رشته خودشان اکنون به یک نوع کارآفرین وتولید کننده مطرح در شهرستان و استان تبدیل شده اند.