اکبر جوجه، نام یک رستوران زنجیره ای در گلوگاه و نیز لقب علی‌اکبر کلبادی بنیان‌گذار این رستوران‌ها و ابداع کننده این غذاست. این نام اکنون به صورت نام یک غذای مازندرانی در آمده است.

 اکبرجوجه گلوگاه

 

 اکبر جوجه، نام یک رستوران زنجیره ای و نیز لقب علی‌اکبر کلبادی بنیان‌گذار این رستوران‌ها و ابداع کننده این غذاست. این نام اکنون به صورت نام یک غذای مازندرانی در آمده است.

 

 

به گزارش شرق پرس, در سال ۱۳۲۳ در جاده قدیم شهرستان گلوگاه، واقع در شرق استان مازندران قهوه خانه کوچکی توسط مرحوم علی اکبر کلبادی نژاد تاسیس گردید. وی با استفاده از جوجه های محلی، غذای جدید و متفاوت را به مشتریان برای اولین بار ارائه کرد. این مجموعه کوچک پس از مدت کوتاهی به رستوران اکبرجوجه شهرت یافت. وی به همراه همسرش حاج صنمبر, غذایی را ابداع کردکه امروزه شاید معروفترین غذا در ایران باشد که مسافرانی که از اقصی نقاط کشور به شمال می آیند ترجیح می دهند تا طعم غذای اصیل گلوکاه را حتی در شعبه های رسمی دیگر آن بچشند. و اکنون شاید بتوان گفت کمتر کسی وجود دارد که به شمال سفرکرده واین غذا را نخورده باشد.

 

 

نام بردن از اکبرجوجه در رادیو, تلویزیون, رسانه های دیگر و حتی شبکه های فارسی زبان ماهواره ای موجب شهرت بیش از پیش این برند در کشور شده که هر روزه بر رونق آن می افزاید.
در آن سالهای دور مرحوم کلبادی به همراه همسرخود غذاخوری کوچکی داشتند،که برای رانندگان کامیون ومسافران چای و نیمروآماده می کردند ولی بعد از مدتی این زوج دست به ابتکار زدند وغذایی را به مشتریان شان معرفی کردند که اکنون طرفداران بیشماری در همه جای ایران دارد.

 

 

در آن سالها آنها با پرورش جوجه در حیاط منزل وکره محلی غذایی را طبخ می کردند که مورد علاقه مسافران بود. آنها جوجه ها را داخل کره حیوانی نرم می کردند و با نان تنوری که حاصل دست کدبانو مازنی بود به همراه نوش جان که از ته قلب شان نشات میگرفت تقدیم به مشتریان خود می کردند. کم کم این غذا در بین مسافران و رانندگان طرفداران زیادی پیدا کرد که به دلیل کیفیت بالا مبلغ این غذای محلی شدند. این غذا آرام آرام راه پیشرفت افراد زیادی را باز کرد و پسران حاج آقا کلبادی راه پدر را ادامه دادند.

 

 

اکبر جوجه گلوگاه

فوت پدر نه تنها باعث فراموش شدن این غذای محلی نشد بلکه توسعه وپیشرفت بسیاری درسطح بین المللی دربخش اختراع غذا پیداکرد.
در سال ۱۳۴۲ پس از احداث جاده سراسری در شمال شهرستان گلوگاه، رستوران به این محل انتقال یافت(شعبه مرکزی اکبرجوجه) و درسطحی وسیع تر اقدام به ارائه غذای اکبرجوجه نمود.
با توجه به استقبال مردم از این غذای متفاوت، در سال ۱۳۷۰ مدیریت محترم این مجموعه تصمیم به گسترش این رستوران گرفت که پس از ثبت نام و نشان تجاری به نام رستورانهای زنجیره ای اکبرجوجه گام مهمی در جهت ثبت این غذا بنام شهر گلوکاه و جلوگیری از سواستفاده از این برند برداشت.

مدیریت این مجموعه با نام برادران کلبادی افتخار دارد با بیش از ۶۰ سال سابقه موفق، غذای سالم و متفاوت را در تمامی شعب به شما میهمانان ارائه نماید. حاج سیروس کلبادی مدیرهتل و رستوران اکبرجوجه گرگان تنها شعبه در استان گلستان صاحب امتیازشرکت هتل ورستوران های زنجیره ای اکبرجوجه می باشد.
ایشان با پشتکار فراوان بعد از پدر در توسعه رستوران تلاش کردند و اکنون با مدیریت چندین شعبه شهرت بین المللی کسب کرده اند.
ایشان علاوه برتوسعه در بخش غذایی سهم عمده ای دربخش کارآفرینی کشوری دارند که به جرات می توان گفت به طور مستقیم چند صد نفر و غیر مستقیم هزاران نفر را زیر پوشش دارند و زمینه اشتغال آنها را فراهم کرده اند.

 

 

دستاوردها و افتخارات اکبر جوجه

برنده مدال برنز و دیپلم افتخار کیفیت در نمایشگاه تکنوپل سال ۲۰۰۹ روسیه

کسب مقام سوم جهانی درنوآوری                                             

کسب مدال یوریکا بلژیک در نمایشگاه بین المللی ۲۰۰۹ اتحادیه اروپا
کسب مدال طلا و نقره در نمایشگاه بین المللی ۲۰۰۹ انگلستان.

 

مسئولین برند اکبر جوجه شعبه های رسمی و مجاز خود را بدین شرح اعلام کرده اند:

شعبه مرکزی : مازندران کیلومتر ۳ جاده گلوگاه – گرگان
گرگان : ابتدای کمربندی (تنها شعبه در استان گلستان )
بهشهر : جنب ایستگاه ساری
ساری : کمربندی غربی جنب پمپ بنزین
بابل : کیلومتر ۳ بابل قائمشهر
آمل : میدان هزار سنگر
گرمسار: سه راهی حاجی آباد
نوشهر : بلوار امام رضا جنب دریاسرا

 

باشد تا تلاش و سخت کوشی بزرگان و نام آوران شهر ما الگویی برای همه جوانان شهر و ایران عزیمان باشد.