آیت الله نوری همدانی گفت : بانک‌ها در مقابل پول، پول دریافت می‌کنند که این ربا است، پرداخت پول باید در مقابل کار باشد.

 

 
 آیت الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان اینکه باید شکرگذار باشید که به فقرا خدمت‌رسانی می‌کنید، گفت: خدمات کمیته امداد بر کسی پوشیده نیست و همواره باید در راستای رفع مشکلات مردم گام برداشت.
 
آیت الله نوری همدانی در ادامه از بین بردن فقر را اقدامی اجتماعی عنوان و افزود: تلاش برای از بین بردن فقر هم در راستای ترویج امر به معروف است و کمیته امداد نیز باید در راستای انجام به وظایف خود معروف‌ها را عملی و از منکرها جلوگیری کند.
 
وی همچنین به بانک‌ها و مسئله ربا اشاره کرد و ابراز داشت: بانک‌ها در مقابل پول، پول دریافت می‌کنند که این ربا است، پرداخت پول باید در مقابل کار باشد.
 
استاد درس خارج فقه حوزه ادامه داد: پول‌های زیاد در بانک‌های تجمیع شده است در حالی که این پول‌ها اگر وارد چرخه صنعت و کشاورزی شوند باعث رونق اقتصادی می‌شود.
 
وی با اشاره به دریافت جریمه دیرکرد در بانک‌ها، اظهار داشت: اسلام به شکل جدی با ربا مخالف است و این جریمه دیر کردها هم ربا است و هر کسی که از ما در این زمینه سئوال می‌کند ما می‌گوییم که جریمه دیرکرد ربا است اما بانک‌ها گوش نمی‌دهند و کار خود را می‌کنند که همه این‌ها باعث فقر می‌شود./مهر