خدادي باگله مندي از مديران دستگاه‌هاي فرهنگي، از وجود معضلي به نام مشکل اقتصادي و عدم برنامه‌ريزي صحيح درشناسائي و حمايت عادلانه هنرمندان و هنرجويان بخصوص درعرصه تئأتر و بازيگري در شهرستان نکا ابراز ناخرسندی کرد.

 

 

ahmad-khodadadi

شهرستان نکا با دارابودن پتانسیل خوب هنری وفعالیت گروه های خوب هنری وتئأتر، متأسفانه از حمایت وتوجه برخوردار نبوده است.

 

به گزارش شرق پرس، احمد خدادی – بازیگر جوان نکائی، گفت “عشق بی رنگ” با استارت هنرمندان نکائی، به جشنواره وارش می رود.

 

وی که مدرک فیلمسازی را از هنرکده فیلمسازان آزاد گرفت هم اکنون هنرجوی رشته بازیگری درموسسه تئاتر جاویداست.

 

خدادی باگله مندی از مدیران دستگاه‌های فرهنگی که به نوعی متولیان هنرمندان محسوب می شوند، از وجود معضلی بس بزرگ به نام مشکلات اقتصادی وعدم برنامه‌ریزی صحیح درشناسائی وحمایت عادلانه هنرمندان وهنرجویان بخصوص درعرصه تئأتر وبازیگری سخن به میان آورد و تأکید کرد:اهالی هنرنمایش با آغازفعالیت دولت یازدهم، انتظارحمایت حداقل از سوی وزارت ارشاد را داشتند تا بودجه ائی دربحث فرهنگی اختصاص یابد و توجه بیشتری به عرصه هنرهای نمایشی صورت گیرد که متأسفانه هنوز سیستم هنرکش سنوات گذشته برابر دولت نهم ودهم پابرجاست که خواستار عنایت بیشتر هستیم.

 

این هنرمند نکائی ازعدم توجه به هنرمندان شهرستان نکا به شدت انتقاد کرد و افزود: شهرستان نکا با دارابودن پتانسیل خوب هنری وفعالیت گروه های خوب هنری وتئأتر، متأسفانه از حمایت وتوجه برخوردار نبوده و هرهنری که به منصه ظهور هنردوستان میرسد محصول عشق وعلاقه است که به تبع از محل سرمایه شخصی تأمین میشود ومسئولان ومتولیان امر با سرباز زدن از مسئولیت ذاتیشان آن حق ۲درصد فرهنگی مارانیز خرج هزینه های جاری خود میکنند این درحالیست که ۲ درصد کل درآمدوبودجه هرسازمانی مرتبط به امور فرهنگی شهرستان است که خداراشکر ازاین کمترین هم دریغ میکنند.

 

وی آغاز به کارحرفه ائی در عرصه هنر را از سال ۹۱ با ساخت تئاترسرخ سوزان که یکسال بعد درسالن آمفی تئأتر امیرامومنین ارشاداسلامی شهرستان نکا اجرا شد دانست وگفت: تهیه کنندگی وکارگردانی این فیلم کوتاه را برعهده داشت.

 

خدادی ازاجرای تئاتر کودکانه ” الک دولک عجوزه کلک” که تهیه کنندگی وبازیگری این تئاتر رابرعهده داشت از دیگر فعالیتهای درکارنامه هنری اش اعلام کرد.

 

احمدخدادی ادامه داد: درحال حاضرمشغول ساخت اثرهنری ” عشق بی رنگ” در قالب فیلم کوتاه  ۳ دقیقه به منظور شرکت درجشنواره بین المللی وارش مازندران خبرداد.

 

وی ضمن اشاره به مشغول بودنش به کارگردانی وتهیه کنندگی فیلم کوتاه عشق بی رنگ، دست اندرکاران این فیلم کوتاه را « امیرعلی عبدالشاهی نویسنده، غلامرضا بامتی طوسی- مدیرتولید، رحمت درخشانی فر- مدیرتصویربردار، کاظم مسعودی- دستیارتصویر ونور، فرزانه زارعین- گریمور، کاظم مسعودی- عکاس پشت صحنه، جواد رضائی ومحمدمحسن زاده-مدیرتدارکات، وهمچنین بازیگران«رسالت یعقوبیان، فاطمه نیکخواه، سعیده عاصیان وبازیگر خردسال-علی اصغربامتی طوسی» دانست.

 

خدادی از آغاز به کار این پروژه هنری از هفته گذشته واجرای لوکیشن در روستای طوسکلای شهرستان نکا خبردادوگفت: روز جمعه برابر۱۶ آبان ماه کارتصویربرداری به پایان رسد وهم اکنون در مرحله تدوین به سر می برد.

کارگردان “عشق بی رنگ” در ادامه با امیدواری به خروجی خوب این کار ۳ دقیقه ایی تبدیل فیلم کوتاه به ۱۰۰ ثانیه به منظور شرکت در جشنواره فیلم ۱۰۰ خبرداد.

 

خدادی معتقداست: فیلم کوتاه فرصتی برای ارتباط با مخاطبین درکمترین زمان ممکن از دریچه دوربین است که میتوان بسیاری از پیام ها را منتقل کرد.

 

احمدخدادی هنرمند نکائی دلیل استقبال از تولید فیلم کوتاه را دراین دانست که انتقال مفهوم در عرض ۱۰۰ ثانیه کاری بزرگ و در نوع خود بی نظیر است.

 

این هنرمند جوان معتقد است، هر تولید هنری و سینمایی که با سرعت بیشتر و در زمان کوتاه تری ارائه شود، تاثیر گذاری بیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت و همچنین بر روی تفکر کارگردان نیز تاثیر می گذارد و او را به سمت ریز بینی و دقت در انتقال پیام می برد.

 

درباره بروز استعداد و خلاقیت در ساخت فیلم کوتاه تصریح کرد: فیلم های کوتاه به دلیل زمان کوتاهی که دارند، باعث می شوند، خیلی زود متوجه شویم که استعداد و خلاقیتی برای ساخت این نوع فیلم ها وجود داشته است یا خیر. به نظر من ساخت فیلم کوتاه بهترین آزمون برای شناخت فیلمسازان خوش قریحه است و حتی برای کسانی که می توانند یک نگاه ناب و کامل تصویری داشته باشند.  

 

خدادی گفت: اگر فضائی برای ساخت فیلم کوتاه نباشد، شاید دیگرمجالی برای فضای کار جوانان به دست نیاید.

 

وی درپایان مصاحبه اختصاصیش ضمن قدردانی از دوستان هنرمندان و عوامل ساخت فیلم کوتاهش مشاوران هنری اش را« محبوبه ارمیانی، سیدعلی شیدائی فر کارگردانان استان ومحدثه عموئی فیلمساز» نام برد وبرایشان آرزوی توفیق داشت./آریا