مردی که پیش از جدایی از نامزدش اقدام به انتشار عکس های خصوصی اش کرده بود ، توسط پلیس فتا مازندرانی شناسایی و دستگیر شد

شرق مازندران : رئیس پلیس فتا مازندران گفت: خانم جوانی با مراجعه به پلیس اظهار داشت: فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به فحاشی و انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی کرد که رسیدگی به این موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ سامع خورشاد افزود: با توجه به ارائه مستندات توسط شاکی و با بررسی‌های اولیه و اقدامات تخصصی صورت گرفته توسط تیم کارشناسان پلیس فتا، مشخص شد متهم، نامزد سابق شاکی بوده که با استفاده از بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام خود اقدام به انتشار تصاویر خصوصی نامزد سابقش کرد که سبب هتک حیثیت وی شد.

او با اشاره به اینکه این مجرم سایبری با هماهنگی مقام قضائی دستگیر و به مرجع قانونی تحویل داده شد، گفت: متهم ۲۴ ساله پرونده در بازجویی‌های اولیه به بزه انتسابی اعتراف کرد.

سرهنگ خورشاد افزود: متهم با توجه به اختلافات قبلی با نامزد سابقش و دسترسی داشتن به گوشی شاکیه، تصاویر خصوصی موجود در گوشی را سرقت و در نهایت به منظور انتقام گیری با ایجاد پروفایلی جعلی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر کرد.

رئیس پلیس فتا مازندران با اشاره به اینکه ایجاد مزاحمت و هتک حیثیت در فضای مجازی از مصادیق جرم محسوب می‌شود و با خاطیان در این گونه جرائم به شدت برخورد می‌شود، تصریح کرد: شهروندان در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ضمن رعایت آداب اجتماعی و حقوق شهروندی نسبت به حفظ حریم خصوصی سایر افراد اهتمام ویژه داشته باشند و از بیان هرگونه دعاوی و مسائل انتقام جویی در فضای مجازی به خصوص شبکه‌های اجتماعی پرهیز کنند.

او گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا از راهنمایی مستقیم کارشناسان و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و ثبت درخواست در قسمت درخواست‌های مردمی و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری به جهت استفاده از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.