رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه از برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی در شهرستان گلوگاه خبر داد.

 

 

faalii91

رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه  از برگزاری سومین دوره انتخابات کانون مداحان و شعرای آئینی در شهرستان گلوگاه خبر داد.

 

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه، حجت‌الاسلام حسینعلی فعّالی رییس این اداره به جایگاه شاعران مذهبی در احیای نهضت حسینی اشاره کرد وگفت : اشعار شعرای آئینی نقش کلیدی و اساسی در شناخت نهضت حسینی در جامعه دارد و بیانگر شخصیت سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی اهل بیت(ع) است.

 

وی افزود: کانون مداحان باید مشکلات و آسیبهای موجود در مداحی را رصد و در جهت رفع آن برآیند.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه به جایگاه و نقش مداحی اشاره کرد وبیان داشت : مداحی که یک هنر مؤثر و تأثیر‌گذار در حوزه فرهنگی دینی است و اکثر آنها با نقش و جایگاه مداحی و مرثیه‌سرایی آگاه هستند.

 

این مسئول فرهنگی  با اشاره به اهمیت مداحی ابراز داشت : اگر از مداحی بعنوان یک ظرفیت مهم و اثر گذار در کنار سایر ظرفیت‌هایی که در این حوزه فعّالیت می کنند به درستی بهره برداری شود تحولاتی را در حوزه مداحی خواهیم داشت .

 

حجت الاسلام فعّالی ، مداحی را یک فرصت در برابر تهدیدهای استکبار از قبیل جنگ نرم دانست و تصریح کرد: یک مداح در اکثر مواقع می‌تواند بعنوان یک مبلغ عمل کند لذا این فرصتی استثنایی است و باید از این فرصت استفاده کند.

 

وی‌ مداحی را یک  دستاورد بزرگ مکتب عاشورایی خواند و خاطر نشان کرد: در طول تاریخ تشیع از همین مداحی اصیل استفاده شده و می‌توان گفت یکی از روش‌های تقویت اعتقادی مردم بوده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی گلوگاه بیا ن داشت: در آستانه برگزاری سومین دوره انتخابات کانون‌های مداحان در کشور و به تبعه آن در شهرستان گلوگاه هستیم لذا بمنظور برگزاری هرچه بهتر این انتخابات، جلسات توجیهی برگزار شده است.

 

مسئول انتخابات کانون مداحان شهرستان گلوگاه ابرازداشت : برای کانون مداحان شهرستان گلوگاه  ۵ نفر عضو اصلی و ۲نفر علی البدل با رأی گیری مخفی انتخاب خواهند شد.

 

وی یادآور شد : شرط حضور در انتخابات و رأی دادن مداحان داشتن کارت موقت مداحی می باشد که کلیه مداحان می توانند با مراجعه به دفاتر کانون های مداحان واقع در ادارات تبلیغات اسلامی نسبت به دریافت کارت موقت مداحی خود اقدام نماید.

 

حجت الاسلام فعّالی در پایان با اشاره به وظایف کانون مداحان، ساماندهی و تعیین چارچوب های مداحی و صدور کارت مداحی دائم بر اساس اصول و ضوابط کانون مداحان را از مهمترین وظایف این کانون خواند.