تقویت ترانزیت کالا به کشورهای حوزه سی آی‌اس از مسیر بنادر شهید رجایی، چابهار و بندر امیرآباد یکی از اهداف طراحی شده برای این بندر مهم در شمال کشور است

به گزارش شرق پرس به نقل از واحد ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی امیرآباد؛ محمدعلی اصل سعیدی پور در جلسه با مدیران ارشد شرکت کشتیرانی دریای خزر، اظهار داشت: کشتیرانی دریای خزر به عنوان نماینده کشتیرانی ایران عضو بی بدیلی از خانواده سازمان بنادر و دریانوردی محسوب می‌شود و در این راستا حمایت‌های همه جانبه را در چارچوب مقررات قانونی اعمال خواهیم کرد.

وی افزود: امیدواریم که در آینده ای نه چندان دور شاهد تحولات قابل ملاحظه ای در عرصه حمل و نقل کانتینری در بندر امیرآباد خواهیم بود.

مدیر عامل شرکت کشتیرانی دریای خزر نیز به برنامه ریزی کشتیرانی مذکور جهت تامین کانتینر در بندر و ضرورت اختصاص مکانی مناسب جهت دپوی کانتینرها در بندرامیرآباد اشاره کرد و تقاضای مساعدت‌های لازم از سوی سازمان بنادر و دریانوردی در راستای حمایت از حمل و نقل کانتینر و فعالی‌تهای مربوطه از طریق عقد تفاهم نامه مشترک بین سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت کشتیرانی دریای خزر را خواستار شد.

تفتی با بیان اینکه “در حال حاضر تقاضای زیادی برای حمل و نقل کانتینر یخچالی وجود دارد”، بر ترانزیت کالاها به خصوص کالاهای سردخانه ای توسط این نوع کانتینر از طریق بندرامیرآباد تأکید کرد.

مدیر شرکت کشتیرانی دریای خزر با توجه به تنوع محصولات کشاورزی و ظرفیت صادرات این نوع کالاها در هند و افغانستان، تصریح کرد: هدف اصلی فعالیت بازرگانی دریایی این شرکت در بندرامیرآباد تقویت ترانزیت کالا به کشورهای حوزه سی آی‌اس از مسیر بنادر شهید رجایی، چابهار و بندر امیرآباد است.