امام جمعه نکا با تاکید بر تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: منش فاطمی در بین زنان ایرانی ترویج شود.   به گزارش شرق پرس, حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی در خطبه های امروز نماز جمعه نکا نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش و اظهار کرد: زندگی، زودگذر است و انسان […]

 

امام جمعه نکا با تاکید بر تقویت فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه، گفت: منش فاطمی در بین زنان ایرانی ترویج شود.

 

به گزارش شرق پرس, حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی در خطبه های امروز نماز جمعه نکا نمازگزاران را به تقوای الهی سفارش و اظهار کرد: زندگی، زودگذر است و انسان بدون شک از کمبود زاد و توشه، افسوس خواهد خورد.

وی افزود: خالق متعال آسمان ها و زمین را آفرید و این قدرت و توانایی را دارد که انسان‌های مرده را زنده کند. خداوند انسان‌ها را از هیچ آفرید و او را به این زیبایی و استواری درآورد.

امام جمعه نکا بیان کرد: احساسات پاک مردم در ایام فاطمیه و سالروز شهادت ائمه و در اعیاد اسلامی می‌تواند برانگیزنده‌ تقوای مومن باشد.

لایینی با تبریک روز زن، ارزش‌های مادران را در طول تاریخ تبیین کرد و گفت: زنان ایرانی با تاسی از منش فاطمی و زینبی، مروج واقعی فرهنگ عفاف، حجاب و پاکدامنی در جهان اسلام باشند.

خطیب جمعه نکا با اشاره به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، بیان کرد: در فضایی که انحلال ارتش در پس از انقلاب توسط برخی افراد مطرح می‌ شد، حضرت امام، ۲۹ فروردین را روز ارتش نامیدند و با این تدبیر آب بر روی آتش فتنه‌ها ریختند.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز اعلام انقلاب فرهنگی، تصریح کرد: امسال مه از سوی مقام معظم رهبری به اقتصاد و فرهنگ نامگذاری شده،  اهمیت فرهنگ به این است  که انسان ها، متدین، تلاشگر و اهل خدمت بار بیایند و برای این هدف، باید همه‌ ما تلاش کنیم.

لایینی گفت: نقش مادران در سازندگی نیروی مومن و متدین، بسیار حائز اهمیت است. نباید برای زنان ما،شغل بیرونی، هدف و آرمان باشد بلکه آرمان او باید خانه‌داری و تربیت فرزندانی نیکو و موثر برای جامعه باشد.

تسنیم

 

/انتهای خبر