محمدی‌لایینی گفت: عاشورا مدرسه بزرگی است که همه ما درس ایثار و ایستادگی و مقاومت و ولایت‌مداری را در این مدرسه می‌آموزیم.

 

 

laeeni

امام جمعه نکا گفت: تبیین درست ‌قیام عاشورا‌ جامعه را به سمت سعادت واقعی هدایت می‌کند‌.

 

 

به گزارش شرق پرس، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی بعد از ظهر یکشنبه در اجتماع عزاداری دانش‌آموزان نکایی در جوار قبور دو شهید گمنام، بیان داشت: عاشورا مدرسه بزرگی است که همه ما درس ایثار و ایستادگی و مقاومت و ولایت‌مداری را در این مدرسه می‌آموزیم.

 

وی بیان داشت: همه‌ ما وظیفه داریم که عاشورا و تاسوعا را سنگین و وزین برگزار کنیم چرا که حضور منظم و یکپارچه، مداحی‌های پرشور، جمعیت زیاد و سخنرانی‌های خوب می‌تواند در زنده نگهداشتن قیام حسینی موثر باشد.

 

امام جمعه نکا با بیان اینکه ماه محرم بهترین فرصت برای تبیین و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل جوان و نوجوان جامعه است، ادامه داد: این ایام بهترین زمان برای نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی است تا با نهادینه کردن ارزش‌ها، تهاجم فرهنگی و هجمه‌های دشمنان از بین برود.

 

محمدی‌لایینی گفت: امروزه دشمن از فرهنگ بلند عاشورا و درس‌ها و عبرت‌های عاشورا نگران است و لذا ما باید با تبیین درست قیام عاشورا، جامعه را به سمت سعادت واقعی هدایت کنیم.

 

وی افزود: عاشورا یک فرهنگ ناب در زمینه‌های مختلف است که باید با شناسایی ابعاد مختلف آن در جهت بالندگی و سعادت خود و جامعه گام برداریم.

 

امام جمعه نکا با اشاره به رمزهای مختلف فرهنگ عاشورا، ادامه داد: یکی از رموز موجود در این بسته فرهنگی، شناخت خطرهاست که باید بصیرت پیدا کنیم و خطرهای زمان خود را بشناسیم و در جهت مقابله با خطرها تلاش کنیم و متحد شویم.

 

به گزارش فارس، دانش‌آموزان پسر نکایی در دوره راهنمایی و دبیرستان امروز با به راه انداختن دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی و عزاداری مذهبی در سطح شهر بار دیگر با شهدای کربلا عهد بستند تا همواره در مسیر راه بلندشان باقی مانده و ادامه دهنده راستین خون شهدا باشند.