الحشد الشعبی عراق تهدید کرد؛ پاسخ دیگر در داخل آمریکا خواهد بود که ترامپ حتی در خانه اش در امنیت نخواهد بود...

شرق پرس : سازمان الحشد الشعبی عراق با حمایت از صدور حکم جلب رئیس جمهور آمریکا به خاطر جنایت ترور سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون پیشین سازمان «الحشد الشعبی» که منجر به شهادت آن‌ها و یارانشان شد، تاکید کرد که ترامپ حتی در خانه اش هم درامان نخواهد بود.

ایرنا به نقل از پایگاه خبری «بغداد الیوم» نوشت؛ سازمان الحشد الشعبی عراق در بیانیه‌ای با اشاره به صدور حکم جلب ترامپ از سوی دادگاه عراق اعلام کرد که ما دست در دست «حیدر عبدالکریم ناصر» قاضی شجاع عراقی می‌دهیم تا نقش واقعی خود را برای مقابله با نقض حاکمیت عراق و قصاص کسانی که آن را نقض کردند، ایفا کند.

این بیانیه می‌افزاید، عراق بخشی از شورای پلیس بین الملل است و قانون آن ساری و جاری است و این حکم جلب، اینترپل را ملزم به همکاری با دولت عراق می‌کند.

سازمان الحشد الشعبی در این بیانیه تاکید کرد: این حکم جلب از امروز به بعد مانع از ورود ترامپ به عراق تحت هرگونه عنوانی خواهد بود.

این بیانیه تصریح کرد: این اقدام (صدور حکم جلب ترامپ) سرآغاز صدور دستورات قضایی قاطعی علیه هرکسی است که با آمریکا (در جنایت فرودگاه بغداد) همکاری کرده است.

سازمان الحشد الشعبی عراق همچنین تصریح کرد: این فقط پاسخ قضایی بود و پاسخ دیگری در داخل آمریکا خواهد بود که ترامپ حتی در خانه اش در امنیت نخواهد بود.

شورای عالی دستگاه قضایی عراق روز (پنجشنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد که قاضی ویژه دادگاه تحقیق «الرصافه» مسئول رسیدگی به جنایت ترور سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» فرمانده پیشین سپاه قدس و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان «الحشد الشعبی» عراق که منجر به شهادت ایشان و یاران آن‌ها در نزدیکی فرودگاه بغداد شد، پس از بررسی سخنان خانواده شهید المهندس و پایان تحقیقات اولیه، حکم جلب ترامپ را که تا دو هفته دیگر دوران ریاست جمهوری او به پایان می‌رسد، صادر کرد.