جنگل خواری و دست درازی به منابع طبیعی دیگر یک پدیده بومی و معمولی در مازندران نیست. طمع ثروت اندوزی، افراد ذی نفوذ را به طرف سوءاستفاده از روابط و اعمال نفوذ در ادارات و نهادها و با صرف هزینه های هنگفت سوق داد ....

شرق مازندران : مهرداد خزایی در گفت وگو با تسنیم با اشاره به معضل جنگل‌خواری در برخی مناطق استان مازندران اظهار داشت‌: به همین منظور اداره کل منابع طبیعی غرب استان در نوشهر به موضوع جنگل‌خواری ‌‌در سطح استان و‌ به ویژه منطقه غرب مازندران با جدیت ورود کرده ‌و با متجاوزان جنگلی به شدت برخورد خو‌اهد‌ کرد.

وی با اشاره به نوع جنگل‌خواری‌ها عوض شده و متجاوزان و سودجویان مهندسی شده اقدام به این کار می‌کنند، افزود:‌ متاسفانه می‌بینیم که برخی سودجویان با نفوذ در لایه‌های کارشناسی، کارشناسان قضایی را گمراه می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی غرب استان مازندران منطقه نوشهر ‌با تاکید بر اینکه تمام اراضی ملی از سوی جنگل‌بانان رصد خواهد شد، تصریح کرد: قطعا با این رصدها، همه دستگاه‌های نظارتی در جریان جنگل‌خواری قرار گرفته و این موضوع کاهش جدی خواهد یافت.

وی از ورود جدی به رصد ‌جنگل‌خواران  از سال آینده خبر داد و گفت:‌ تجاوز‌هایی ‌به اراضی ملی در  قالب‌های مختلف انجام می‌شود؛ بخشی از اراضی که قبلا به صورت رسمی واگذار شده و ‌برخی ‌تجاوزات‌ به عرصه‌های منابع ملی و طبیعی هیرکانی غرب مازندران انجام می‌شود که  به شدت در این زمینه برخورد خواهد شد‌.

مدیرکل منابع طبیعی منطقه غرب مازندران به اعمال برخی ‌نفوذها و تغییر محدودیت‌ها در داخل کمیسیون‌ها اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه ‌شاهد‌یم که به راحتی عرصه‌ها را جابه‌جا می‌کنند و کارشناسان را دچار گمراهی کرده و این کار باعث می‌شود که مقابله با زمین‌خواری و جنگل‌خواری نتیجه عکس داشته باشد که همه این موضوعات  در حال رصد تخصصی است‌.

‌خزایی ‌با اشاره به اینکه به زودی شاهد اتفاقات خوبی در بحث جنگل‌خواری خواهیم بود، تاکید کرد : پنجره واحدی شکل گرفته ‌که  هر چند روز یک بار کل  اراضی منابع طبیعی و حتی اراضی کشاورزی مازاد اراضی ملی را رصد خواهیم کرد و تمام گزارشات به دست متولیان امر خواهد رسید تا مقابله درستی با پدیده جنگل‌خواری صورت بگیرد.