علی رجبی با اشاره به خاصیت گردشگری منطقه هزارجریب نکا اظهار داشت: دو سرمایه‌گذار برای این بخش اعلام آمادگی کردند و به‌زودی وارد گفت‌وگو می‌شویم. به گزارش شرق پرس,  فرماندار نکا صبح امروز در جمع دهیاران منطقه نکا در سالن فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: معضل بیکاری مشکل جامعه است و همه شهرها و […]

 

علی رجبی با اشاره به خاصیت گردشگری منطقه هزارجریب نکا اظهار داشت: دو سرمایه‌گذار برای این بخش اعلام آمادگی کردند و به‌زودی وارد گفت‌وگو می‌شویم.

به گزارش شرق پرسفرماندار نکا صبح امروز در جمع دهیاران منطقه نکا در سالن فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: معضل بیکاری مشکل جامعه است و همه شهرها و روستاها با این مشکل روبه‌رو هستند که باید با رایزنی‌های مناسب برای رفع و کاهش آن تلاش شود.

وی با بیان اینکه برای اختصاص اعتبار به زمین‌های کشاورزی سطح شیبدار مشکل نداریم، افزود: هزارجریب نکا و مناطق شیبدار نیازمند تغییر الگوی کشت هستند که در این رابطه باید همکاری همه جانبه صورت گیرد تا با تغییر الگوی کشت و نهادینه کردن باغات سیاه ریشه و گیاهان دارویی در زمینه ایجاد اشتغال تلاش شود.

رجبی با اشاره به اینکه از ایجاد اشتغال در روستاهای نکا استقبال می‌کنیم و از دهیاران می‌خواهیم، افرادی را که در بخش اشتغال‌زایی فعال هستند و سرمایه‌گذاران و واجدان شرایط را معرفی کنند، گفت: پرورش قرقاول، نهال‌کاری، اشتغال چوب، درختکاری و اشتغال خانگی از مواردی است که روستاییان هزارجریب نکا می‌توانند در این زمینه فعالیت و سرمایه‌گذاری داشته باشند.

وی با اشاره به گردشگر پذیر بودن منطقه هزارجریب نکا گفت: این منطقه از ظرفیت‌های مناسب گردشگری برخوردار است که با رایزنی‌های انجام شده دو سرمایه‌گذار برای این بخش اعلام آمادگی کردند و به‌زودی وارد گفت‌وگو می‌شویم.

فرماندار نکا همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آسفالت و زیرسازی در بخش راه روستایی بیان داشت: تاکنون آسفالت روستاهای کمیشان، میانگله و ملاخیل به اتمام رسیده و در روستاهای شهاب‌الدین و خرم‌چماز نیز در حال انجام هستیم.

رجبی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۸۵۰ میلیون تومان برای خرید دستگاه سیلاژ که علوفه را بسته‌بندی و ماندگاری آن را به یک‌سال افزایش می‌دهد اختصاص دادیم، افزود: با وجود ارائه بذر علوفه در این منطقه کشت نشد و به دلیل عدم استقبال مردم، اشتغال‌زایی در این زمینه راکد مانده است.

وی گفت: باید رغبت و تمایل در بین مردم در جهت ایجاد اشتغال نو فراهم شود و با تغییر الگوی کشت، درآمدزایی نیز حاصل شود و در این رابطه دهیاران با کمک شوراها فعال‌تر از گذشته وارد شوند.

بخشدار مرکزی نکا نیز در سخنانی گفت: شهرستان نکا دارای ۷۰ دهیاری است که از این تعداد ۴۶ دهیاری در بخش مرکزی و ۲۴ دهیاری در بخش هزارجریب قرار دارد.

رضا جلالیان ادامه داد: فعالیت دهیاران در بخش‌های مختلف چشمگیر است و دهیاران به عنوان افرادی که در خط مقدم رفع مشکلات مردم قرار دارند همکاری لازم را با مردم و بخشداری انجام می‌دهند که باید در زمینه‌های مختلف اشتغال، درآمدزایی و رفع معضلات بیشتر از گذشته وارد شوند./فارس

 

/انتهای خبر