با رای اعضای مجمع نمایندگان مازندران، سه نماینده مجلس استان بعنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای مازندران انتخاب شدند ....

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی مجمع نمایندگان مازندران ، مهدی سعادتی ، کیوان مرادیان و علی بابایی کارنامی بعنوان اعضای هیات نظارت بر انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستاهای مازندران مشخص شدند و وظیفه نظارت بر تمامی روند برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را در استان مازندران براساس قانون بر عهده خواهند داشت.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابت شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان ۲۸ خرداد سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

بر اساس اعلام وزارت کشور ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به در ۲ زمانبندی جداگانه انجام می شود.

ثبت نام برای داوطلبان انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از ۲۰ اسفند شروع می شود و به مدت یک هفته تا ۲۶ اسفند ادامه خواهد داشت .

ثبت نام داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستا هم از ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ شروع می شود و تا ۱۶ فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

بر اساس تبصره ۳ ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی ، داوطلبان در هنگام ثبت نام باید گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را ارائه کنند و داوطلبان شورای اسلامی شهرها از تاریخ ۲۰ آذر ۱۳۹۹ و داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از تاریخ ۱۶ دی‌ماه ۱۳۹۹ می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات قضایی یا دفاتر پلیس ۱۰+ و یا سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی نسبت به دریافت گواهی نداشتن سوء پیشینه اقدام و هنگام ثبت نام گواهی را ارائه کنند.

همچنین با استناد به ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، اشخاصی که به واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شورای اسلامی محرومند؛ باید تا قبل از ثبت نام از سمت خود استعفا کنند.