بالاخره پس از سالهای اعلام نیاز ضعیف در آموزش و پرورش مازندران برای استخدام سالانه دستگاهها ی کشور که ظاهرا ناشی از سیاست های قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بود اکنون زمزمه های کاهش نیرویی انسانی در این دستگاه آموزشی استان رسماً اعلام شد

اعتراف آقای مدیرکل به کاهش نیروی انسانی در آموزش و پرورش مازندران

 

به گزارش شرق پرسسید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در گردهمایی آموزشی استقرار پایه دوازدهم در باشگاه فرهنگیان ساری، اظهار داشت: مازندران امسال در ساماندهی فضاها و نیروهای انسانی موفقیت داشته در حالی که حقوق کارکنان ما نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

 

قاسمی همچنین با اشاره به اینکه نظام ساماندهی فضا و نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت استان در سال تحصیلی آینده اجرایی می‌شود، گفت: آموزش و پرورش استان سال آینده با چالش کاهش نیروی انسانی مواجه خواهد شد!

 

موردی که آقای مدیرکل اخیراً به آن اذعان داشته اند قبلا از طریق همین رسانه به آن پرداخته شد. ماجرای اینگونه است که در آزمون استخدامی سالانه دستگاهها که معمولا سهم آموزش و پروش چندین هزار نفر در سراسر کشور است, سهم مازندران به نسبت جمعیت و گستردگی و پراکندگی مدارس بسیار ناچیز است! برخی از رسانه ها در انتقاد به این وضعیت و تعداد بالای جذب نیرو در استان های دیگر علت را از جناب مدیرکل جویا شدند و ایشان فرمودند, با مشکل نیرو مواجه نیستیم!

 

از بیانات ایشان اینگونه برداشت کردیم که ظاهرا ایشان در پی انقلابی در مدیریت دخل و خرج و وزارت آموزش و پرورش کشور است! و از بخت بد فارغ التحصیلان بیکار مازندرانی این نیز سهم استان ما شد! تا جایی که سالهای گذشته در برخی از رشته ها یا درخواست داده نشد و یا بسیار محدود درخواست داده شد تا اینکه اندک امید خیل بیکاران تحصیلکرده به یاس تبدیل شود.

 

از سویی دیگر در آغاز سال تحصیلی امسال گزارش هایی از مدارس مختلف به گوش می رسید که نشان می داد برخی از کلاس های درس در نقاط مختلف استان فاقد معلم هستند و به نظر می آید این مسئله اولین بازخورد سیاست آقای مدیرکل در کاهش ورود نیروی جدید در آموزش و پرورش مازندران بود. گویی که فقط استان مازندران باید بار مدیریت اشتباه وزارتخانه را بر دوش بکشد!.

 

حال باید ببینیم اتخاذ این سیاست تبعات دیگری هم در آینده برای سیستم آموزشی استان خواهد داشت یا فقط منجر به ارتقای قاسمی به سطوح بالاتر مدیریتی در وزارت آموز و پرورش و انتقال به پایتخت می گردد!