روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» نوشت: کاخ سفید روز دوشنبه، صدور حکم اعدام برای ۶۸۳ نفر از حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر را بسیار تأسف‌بار خواند.   شرق پرس: کاخ‌سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالیکه استقلال قضایی بخش حیاتی از دموکراسی است، این حکم با تعهدات مصر طبق قانون حقوق بشر بین‌الملل سازگار […]

 

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» نوشت: کاخ سفید روز دوشنبه، صدور حکم اعدام برای ۶۸۳ نفر از حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار شده مصر را بسیار تأسف‌بار خواند.

 

شرق پرس: کاخ‌سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالیکه استقلال قضایی بخش حیاتی از دموکراسی است، این حکم با تعهدات مصر طبق قانون حقوق بشر بین‌الملل سازگار نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: رهبران مصر باید یک گام علیه این اقدام غیرمنطقی و این سابقه خطرناک بردارند و این مسئله را به رسمیت بشناسند که سرکوب مخالف آرام، بر بی‌ثباتی و افراط‌گرایی که مصر در صدد جلوگیری از آن است، دامن می‌زند.

دو روز پیش، دادگاه جنائی منیا به ریاست قاضی «سعید یوسف» حکم اعدام ۳۷ نفر از حامیان اخوان و حبس ابد ۴۹۲ تن دیگر را در پرونده قتل یک پلیس در جریان حمله به مرکز پلیس مطای را صادر کرد.

همین قاضی حکم اعدام ۶۸۳ نفر دیگر از جمله «محمد بدیع» رهبر اخوان را در ارتباط با این پرونده صادر کرده که جنجال برانگیز شده و منجر به انتقاد از دولت مصر شده است.

دادستان مصر با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد که برای اجرای صحیح عدالت همه احکام تأیید شده اعم از احکام اعدام، حبس ابد و تبرئه متهمان را رد کرده است.

سعید یوسف قاضی این پرونده پیش از این ۵۲۹ نفر از حامیان اخوان را به اعدام محکوم کرده بود و حکم را به مفتی مصر ارجاع داده بود که حکم اعدام ۳۷ نفر از آنان روز گذشته تأیید شده بود./فارس

 

/انتهای خبر