آیین آغاز به‌کار پروژه احیای تالاب میانکاله، با حضور رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان در شرق مازندران برگزار می‎شود.

اعتبار 30 میلیارد تومانی برای احیای تالاب میانکاله

 

به گزارش شرق پرس( شرق مازندران) علی‌محمد شاعری در گفت‌وگو با  فارس اظهار داشت : در چند سال گذشته سالانه شاهد خشک‎شدن ۱۰ درصد از تالاب بین‎المللی میانکاله بودیم و اگر این روند همچنان ادامه می‎داشت، تبدیل به بحران و معضل بزرگ زیست‎محیطی می‎شد.

 

وی افزود: با تلاش‎ها و پیگیری‎هایی که در سال گذشته انجام گرفت در گام نخست برای نجات میانکاله از بحران خشکسالی ۱۸۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص یافت و همه آنها جذب شد و تا حدودی، این ذخیره‎گاه زیست‎کره از بحران نجات یافت اما تالاب میانکاله همچنان نیاز به احیا داشت، لذا کار را دنبال کردیم و به نتایجی دست یافتیم.

 

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال‎جاری ۳۰ میلیارد تومان به احیای تالاب میانکاله اختصاص یافته است، گفت: مقرر شد که این پروژه در پروسه‎ای پنج ساله و با برنامه‎ریزی جامع و اقدامات فنی، موجبات بازگشت دوباره حیات تالاب میانکاله را فراهم کند.

 

نماینده مردم شرق مازندران ادامه داد: این اعتبار برای لایروبی کانال، پمپاژ آب از دریا به سمت تالاب و تأمین حق آبه تالاب میانکاله در نظر گرفته شده است.

 

شاعری در پایان گفت: اگر روند خشک‎شدن تالاب میانکاله مهار نمی‎شد، پناهگاه حیات وحش میانکاله و مناطق اطراف آن به کانون ریزگردها تبدیل می‎شد که سلامت مردم را تهدید می‌کرد.

 

لازم به ذکر است؛ آیین آغاز به‌کار پروژه احیای تالاب بین‎المللی میانکاله، با حضور رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و جمعی از مسئولان برگزار می‎شود.