ارسطو قادری در حالی از فرمانداری شهرستان میاندورود بازنشسته می شود که با نگاه به مدیریت چند ساله اش درمی یابیم وی مدیری معمولی بود که آمد و رفت...

به گزارش شرق پرس, ارسطو قادری که از دی ماه سال ۱۳۹۲ بعنوان فرماندار دولت تدبیر و امید در شهرستان میاندورود معرفی شد بود پس از حدود ۵ سال به بازنشستگی نائل آمد.

بازنشستگی قادری طی حکمی از سوی مدیرکل امور مالی و اداری استانداری مازندران  از تاریخ ۲۴ تیر ماه ۹۷ به وی ابلاغ شد.

وی پس از ذات الله زارعی بر مسند فرمانداری شهرستان میاندورود نشست و می توان گفت در این چند سال مدیریت متوسط, معمولی و بدون چالشی خاص را سپری کرد.

نه مدیر جهادی بود که با تلاش شبانه روزی میاندورود را به آن جایگاه واقعی اش برساند و نه آنقدر پرحاشیه و جنجالی که این شهرستان را به عقب براند. در کل و در این چند سال میاندورود را با همه مشکلات بودجه ای و سیاسی اجتماعی اش به گونه ای مدیریت کرد که فرد بعدی نه گلستان تحویل می گیرد و نه ویرانه.

البته آنهایی که برای پست های مدیریتی میاندورود همواره لابی و نفوذ می کنند بدانند وضعیت این شهرستان به گونه ای نیست که بازهم کوشش و خطا در پیش گیریم و میزهای مدیریت را به هم فکران با هر عیاری از مدیریت هبه کنیم. چه بسا که نیاز میاندورود در این برهه به مدیران جسور, با انگیزه و پرتلاش بسیار حیاتی و مهم تر از آن چیزی است که فکرش را هم می کنیم.

اما نقد جدی که بر مدیریت قادری می توان داشت اینست که در این چند سال هرگز نتوانست از دایره افراد خاصی که حول تصمیماتش سایه افکنده بودند خارج شود و دورنمای نگاه خود را وسیع تر از آنچه که بود گسترش دهد. شاید اگر این اتفاق روی می داد و از ظرفیت های افراد دلسوز در میاندورود و سورک استفاده می کرد اکنون با افتخارات بیشتر و با گذشته قابل احترام تر, از ساختمان فرمانداری میاندورود خداحافظی می کرد.

همواره سعی کردیم بعنوان رسانه منطقه ای و بومی که با درد دلها و مشکلات مردم منطقه آشناست, راهی را برای بیان مسائل به ایشان و تیم حاکم شان پیدا کنیم, اما گویا قادری ترجیح میداد از نظرات گزینه های همیشگی در تصمیماتش استفاده کند که البته فعالان رسانه ای نزدیک به ایشان نیز نقش مهمی در این نوع نگاه وی (بخوانید ندیدن) داشت.

فرماندار بازنشسته میاندورود, در سالهای اخیر بدون آنکه خود احساس کند, فاصله معناداری با رسانه ها پیدا کرد و رصد روزانه رسانه های استان نشان میداد که تلاش دولت در این شهرستان یا بخوبی انعکاس داده نمی شد و یا بنابه دلایلی بیشتر از خروجی یک سایت و نشریه ای کم مخاطب بیرون می آمد. عدم استفاده از ظرفیت رسانه ها علی الخصوص رسانه های مستقل, موجب شد که نارضایتی از عملکرد دولت در این شهرستان بیش از پیش به چشم آید.

بدون تعارف ارسطو قادری هرگز نتوانست جایگاه مهم نمایندگی دولت در شهرستان را آنگونه که شایسته بود رهبری کند. در مسائل مهم شهرستانی نقش پررنگی از وی دیده نمیشد و بیشتر در سایه یکی از نمایندگان مجلس این شهرستان قرار میگرفت.

بررسی های میدانی از مردم سورک که مرکز شهرستان میاندورود محسوب می شود نشان می دهد که فرماندار را بیشتر در مراسمات و مناسبت ها دیده اند تا فردی پای کار و پرتلاش برای مشکلات شهر و شهرستان.

گلایه های برخی از شهروندان سورک و روستائیان شهرستان میاندورود از دولت درباره مسائلی مانند بحران آب, خسارت های کشاورزی ناشی از یخ زدگی باغات, خرید محصولات کشاورزی, اخراج کارگران برخی از واحدهای تولیدی شهرستان, بیکاری جوانان, بی رَمقی اقتصاد و مشکلات کسبه, کلاف سردرگم اوقاف در زمین های منطقه و… نشان می دهد کارنامه وی در دوران مدیریت شاید آنقدرها قابل افتخار نباشد و شاید هیچکس در میاندورود هرگز دلتنگش نشود.

خداحافظ فرماندار معمولی میاندورود

 

محمد مبرا – فعال رسانه ای و سردبیر شرق پرس