اردن بامداد چهارشنبه اعلام کرد حکم اعدام صادر شده برای دو عضو القاعده شامل ساجده الریشاوی و زیاد الکربولی را در پاسخ به سوزاندن خلبان اسیرش اجرا کرد.

 

 داعش با انتشار عکس و فیلمی در اینترنت(این خبر را اینجا ببینید) اعلام کرد خلبان اسیر اردنی را از طریق زنده سوزاندن، اعدام کرده است.

 

شرق پرس: در این فیلم با عنوان  عملیات “شفاء الصدور” (شفای سینه ها) نشان داده می شود که معاذ الکساسبه خلبان اسیر اردنی در قفس قرار داده شده و از طریق سوزاندن او را کشتند.

 

 

در این فیلم  خلبان اردنی به منطقه ای برده می شود که به دلیل حملات هوایی ائتلاف بین المللی تخریب شده است. او در میان این خرابه ها به آتش کشیده می شود.

داعشی ها می گویند هماهنگونه که این خلبان با بمباران، انسان ها را در مناطق تحت کنترل داعش به آتش می کشید او نیز سوزانده می شود.

 

 

daesh-sozandan2

دولت و ارتش اردن این خبر را تایید کرده اند اما گفته اند که خلبان اسیر یک ماه قبل یعنی در تاریخ ۱۳ دی ماه اعدام شده بود.

 

 

یک فروند جنگنده اف ۱۶ ارتش اردن روز ۲ دی ماه گذشته به هنگام ماموریت علیه داعش در آسمان سوریه سقوط کرد و “معاذ الکساسبه” خلبان این جنگنده به دست داعش افتاد.


 
دولت اردن هم در واکنش به این موضوع اعلام کرد حکم اعدام صادر شده برای ۶ عضو القاعده در این کشور را اجرا می کند.

 

 از جمله این افراد ساجده الریشاوی زن انتحاری عراقی عضو القاعده است که داعش خواهان مبادله او با خلبان اردنی شده بود. الریشاوی متهم است که به همراه همسرش در انفجارهای ۲۰۰۵ هتل های امان عوامل انفجارهای انتحاری بودند اما کمربند انفجاری او عمل نکرد. در این انفجار تعداد زیادی از جمله مصطفی عقاد کارگردان فیلم الرساله (محمد رسول الله) کشته شد.

اردن بامداد چهارشنبه اعلام کرد حکم اعدام صادر شده برای دو عضو القاعده شامل ساجده الریشاوی و زیاد الکربولی را اجرا کرد.

 

sajede rishavi-edam5ساجده الریشاوی عضو القاعده که داعش خواستار مبادله او با خلبان اردنی شده بود

 

 
سایت شبکه العالم صداوسیما بخشی از فیلم سوزاندن خلبان اردنی را منتشر کرده است. در این فیلم، خلبان اردنی ابتدا در میان آوار ناشی از بمباران مواضع داعش نشان داده می‌شود و پس از سوزانده شدن، روی وی آوار ریخته می‌شود./عصرایران