اختلاف دو برادر در اعلام رضایت مادر برای موافقت با اهدای عضو موجب از دست رفتن اعضاء اهدایی شد

به گزارش شرق پرس ذکریا ذکریایی مسئول پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: حساسیت ویژه‌ای برای اعلام مرگ مغزی وجود داشته و تیم قوی دانشگاه نسبت به تایید مرگ مغزی اقدام می‌کنند، به همین دلیل فرد مرگ مغزی شده به هیچ وجه به دنیا برنمی‌گردد و اصرار خانواده‌ها برای زنده ماندن فرد بی‌فایده بوده و تنها منجر به جمود نعشی می‌شود.

البته به بنا به اظهارات این فرد مسئول در حال حاضر ۱۵ هزار نفر برای اهداء عضو پس از حوداث در مازندران ثبت‌نام کردند اما شرط رضایت والدین پس از اهدا یکی از الزامات است به همین دلیل همه افرادی که برای اهداء عضو ثبت‌نام کردند پس از بروز حادثه منجر به اهدا نمی‌شود.

ذکریایی از کاهش وضعیت افراد مرگ مغزی شده در استان خبر داد و اعلام کرد: در طول مدت دو ماهه امسال سه مورد مرگ مغزی در استان ثبت شده که منجر به اهدا شده است.

این مقام مسئول با اشاره به  عدم رغبت برخی از خانواده‌ها در ارتباط با اهدا عضو اظهار داشت؛ ضعف فرهنگی که در ارتباط با اهدا اعضاء وجود دارد موجب از دست رفتن اعضاء با قابلیت پیوند می شود که می تواند به دیگران زندگی ببخشد.

ذکریایی از تجربه تلخی که اخیراً در یکی از مراکز درمانی مازندران روی داد اظهار تاسف کرد و افزود؛ در اثر اختلافی که بین دو برادر برای کسب رضایت مادر پیر برای اهدای عضو بوجود آمد, منجر به از بین رفتن اعضا اهدایی شده است.

 

 

 

 

.

  • منبع خبر : فارس