مسئول قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه کربلا مازندران با اشاره به برداشت گندم افزود: به رغم خشکسالی و کاهش بارندگی، میزان تولید محصول مطلوب بود

شرق پرس : محمد آهنگران در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه افتتاح طرح‌های قرارگاه پیشرفت در بهشهر، افزایش بهره وری غلات را از جمله مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت: ۳۰ درصد دیم زارهای استان در شرق مازندران و بهشهر وجود دارد و ۳۰ درصد گندم در این منطقه تأمین می‌شود.

وی گفت: براین اساس در دو هکتار زمین الگویی، کارهای تحقیقاتی کشت گندم انجام شد و در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ با مداخلات علمی صورت گرفته، ۱۰۰ افزایش بهره وری داشتیم و سال قبل این طرح در هفت روستا با ۲۶ کشاورز در ۵۰ هکتار اجرا شد.

آهنگران یادآور شد: با توجه به استقبال صورت گرفته از سوی مردم و اصلاح بذر، توسعه شخم وشیار، تغذیه، مبارزه با آفات و غیره، طرح جهش تولید گندم امسال در دو هزار و ۱۷ هکتار اجرایی شد.

به گزارش مهر، مسئول قرارگاه پیشرفت آبادانی سپاه کربلا با اشاره به برداشت گندم یادآور شد: به رغم خشکسالی و کاهش بارندگی، میزان تولید محصول در مزارع تحت پوشش به نتیجه مطلوب رسیدیم و در برخی مزارع میزان برداشت تا ۴.۵ تن رسیده است.