وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی نباید کارگری داشته باشیم که حدود هفت ماه حقوق نگرفته باشد.      آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی اظهار داشت: باید قدر این ماه پرفیض و برکت را بدانیم و از فرصت‌های موجود برای عبادت و بندگی خدا استفاده کنیم. […]

 

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی نباید کارگری داشته باشیم که حدود هفت ماه حقوق نگرفته باشد.

 

 

 آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های نماز جمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی اظهار داشت: باید قدر این ماه پرفیض و برکت را بدانیم و از فرصت‌های موجود برای عبادت و بندگی خدا استفاده کنیم.

به گزارش شرق پرس، امام جمعه ساری با اشاره به برخی نارسایی‌های که برای کارگران و معلمان وجود دارد، گفت: مشکل معیشتی کارگران و معلمان باید برطرف شود.

وی در ادامه با اشاره به خصائص اخلاقی و فکری آیت‌الله مرتضی مطهری، تصریح کرد: امام هیچ فردی را به اندازه این معلم بزرگوار دوست نداشت و همیشه از اندیشه‌های این معلم بزرگ به نیکی یاد می‌کرد.

امام جمعه ساری در ادامه با تبریک روز معلم بیان داشت: همه ما به نوعی با این قشر اثرگذار جامعه در ارتباط هستیم.

وی با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام عزم ملی و مدیریت جهادی توسط رهبر انقلاب اسلامی، گفت: معلمان در خط مقدم این شعار هستند و برای اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب باید تلاش بیشتری در دستور کار خویش قرار دهند.

طبرسی ادامه داد: معلمان به عنوان نیروی خواص جامعه هستند و این قشر باید راه را به مردم و مخاطبان خویش برای تحقق منویات رهبر انقلاب اسلامی به خوبی نشان دهند.

وی اضافه کرد: معلمان در کسوت انبیاء الهی هستند و باید راه را به خوبی به مردم نشان دهند.

امام جمعه ساری خواستار تکریم مقام معلم در جامعه شد و گفت: متولیان و دست‌اندرکاران در حوزه تعلیم و تربیت باید تلاش کنند که این قشر فرهیخته جامعه دغدغه معیشتی نداشته باشند.

وی بیان داشت: چند شغله بودن معلمان در شان نظام نیست و باید تلاش کنیم که مشکل معیشتی این قشر جامعه رفع شود.

این مسئول در ادامه با تبریک هفته کارگر اظهار داشت: کارگران سرمایه انسانی و اثر گذار جامعه هستند و این قشر مظلوم جامعه با وجود مشکلاتی که از نظر معیشتی و کار وجود داشت پا به پای نظام ایستادگی کردند.

طبرسی ادامه داد: مسئولان باید رفع دغدغه اقشار اثر گذار جامعه را در اولویت قرار دهند.

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی نباید کارگری داشته باشیم که حدود هفت ماه حقوق نگرفته باشد.

وی با اشاره به مشکلاتی که در جامعه به لحاظ گرانی وجود دارد،  بیان داشت: با یارانه بخش کوچکی از مشکلات قابل حل است، ولی مشکلات معیشتی افراد با این ارقام قابل حل و فصل نیست.

امام جمعه ساری اضافه کرد: مسئولان باید تلاش کنند که مشکلات معیشتی و مسکن کارگران حل و فصل شود.

وی با اشاره به محدودیت‌های منابع که در کشور وجود دارد، افزود: با وجود محدودیت‌ها خیلی از امور قابل رفع است.

به گزارش فارس، این مسئول در پایان گفت: انتظار این است که در سال جاری معلمان و کارگران نسبت به سخنان مقام معظم رهبری دغدغه جدی داشته باشند و نسبت به اجرایی کردن آن اقدام موثری در دستور کار داشته باشند.

 

/انتهای خبر