آیت‌الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور در سخنانی با اشاره به وضعیت کشور اظهار کرد: در حال حاضر ما دارای حدود درصد بالایی از منابع دنیا هستیم و نباید در چنین جامعه‌ای بیکاری وجود داشته باشیم.

 

آیت‌الله جوادی آملی از مراجع بزرگوار تقلید، با انتقاد از وضعیت سیستم بانکداری گفت: متاسفانه بانک‌ها گرفتار ربا هستند و مضاربه در کار نبوده و همه به دنبال این هستند که سود علی‌الحساب بگیرند.

 

 

شرق پرس: آیت‌الله جوادی آملی ظهر امروز در دیدار معاون حقوقی رئیس جمهور در سخنانی با اشاره به وضعیت کشور اظهار کرد: در حال حاضر ما دارای حدود درصد بالایی از منابع دنیا هستیم و نباید در چنین جامعه‌ای بیکاری وجود داشته باشیم.

 

 

وی با انتقاد از واردات برخی از کالاها که تهیه و تامین آنها دشوار نیست تاکید کرد: زمانی گفتند که جشن خودکفایی تولید گندم برگزار شده و همه خوشحال شدند اما بعد از چند وقت اعلام کردند که چند میلیون تن گندم وارد کشور شده است و علت واردات گندم نیز گران شدن علوفه و استفاده از گندم به جای خوراک دام بود.

 

 

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از وضعیت سیستم بانکداری گفت: متاسفانه بانک‌ها گرفتار ربا هستند و مضاربه در کار نبوده و همه به دنبال این هستند که سود علی‌الحساب بگیرند.

 

 

وی با اشاره به اینکه نباید چنین وضعیتی در بانک‌ها حاکم باشد گفت: بانک برای ربا نیست بلکه برای محافظت از سرمایه است و خداوند گفته است که بساط ربوی را بر هم می‌زند.

 

 

آیت الله جوادی آملی با اشاره به این پرسش که هیزم جهنم از کجا تامین می‌شود گفت: هیزم جهنم از عوامل اختلاس سه هزار میلیاردی است تامین می‌شود و اینها خاکستر نمی‌شود و همواره می‌سوزد.

فارس