آیت الله لاریجانی در جمع مردم شرق مازندران در رستمکلا گفت : امروز نظام ما به برکت علما و شهدا در اوج قدرت است و امروز نظام ما با اقتدار در منطقه صحبت می‌کند

شرق پرس : آیت‌الله صادق آملی لاریجانی، در مراسم بزرگداشت علامه ایازی و یادواره ۱۰۰ شهید حوزه علمیه رستمکلا بهشهر گفت : عده‌ای تلاش کردند تا بین مردم و روحانیون جدایی بیفکنند اما نشد و ملت از روحانیون و نورانیت جدا نشدند.

آیت الله آملی لاریجانی جهاد و شهادت نوعی داد و ستد با خداوند است و حق مسلم الهی است که در ازای جان ها و مال های که شهدا دادند بهشت تضمین شده است.

وی از  مقام شهید  به مقام والا نام برد و افزود: رزق شان والا است و در ازای جان، مقام و عالم بالاتری قرار داد و حق باید در نظرمان  باشد تا به این نقام برسیم.

 رئیس تشخیص مصلحت نظام  با بیان اینکه قلوب ما باید با خداوند باشد، یادآور شد: خداوند حاکم بر همه عوالم است و همه وجود بر او قائم است و بر این داد و ستد بشارت داده است.

آملی‌لاریحانی با تاکید بر اینکه باید در راه اصلاح دین تلاش و برای اسلام تلاش کنیم، افزود: محور انقلاب ما رهبری است و باید با اطاعت پذیری در این مسیر ثابت قدم بود.

وی خاطرنشان کرد: نظام ما به برکت علما و شهدا در اوج قدرت ایستاده است و امام به ملت عزت بخشید و رهبری ادامه راه امام راحل داد و امروز نظام ما با اقتدار در منطقه قد علم کرده است و حرف دارد.

 رئیس تشخیص مصلحت نظام افزود:  دشمنان در طول چهل سال گذشته انقلاب در مراحل مختلف انقلاب ما با سر جنگ داشته و دارند و چهل سال علیه ما کار کردند؛ اما همچنان حرف اول منطقه هستیم و این به برکت علمای اهل الله، شهدا و اخلاص است.

وی ادامه داد:  شما مردم در دوران مختلف این انقلاب کاری کارستان کردید و اکنون آمریکا  و اروپایی‌ها تلاش دارند تا با رییس جمهور یکجا بنشیند.

آملی‌لاریجانی با اعلام اینکه کشور ما کشور مؤمنین با پشتوانه اخلاص و اهل بیت (ع) است، تصریح کرد: دوستی و حب به اهل بیت (ع) نجات دهنده است و باید افتخار کنیم به شهدا که رنگ و بوی آنان کشور را بیمه کرده است.

 رئیس تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تلاش بزرگان و علمای دینی در منطقه و کشور افزود: برای رسیدن به عزت باید با مؤمنین باشیم و بدانیم تنها با کمک اروپا و آمریکا و اکتفا کردن به این عوامل نمی‌شود چرا که دشمنان همواره عملکردهای ظاهری  است.

این مسؤول با بیان اینکه باید به ریشه و باطن خود برگردیم تا عزت و بزرگی و اقتدار را برای مردم و کشور بیافرینیم؛ یادآور شد: ریشه و اصل ما اهل بیت(ع)، اولیای دینی و علمای اهل‌الله هستند.

رئیس تشخیص مصلحت نظام  در ادامه سخنان خود جهاد و شهادت نوعی داد و ستد با خداوند دانست که حق مسلم الهی است و در ازای جان‌ها و مال‌هایی که شهدا دادند؛ بهشت  برای آنان تضمین شد.

به گفته لاریجانی، مقام شهید والا و رزق و روزی‌شان والاتر است و در ازای جان، مقام و عالم بالاتری برای آنان در عالم دیگر قرار داد.

وی با بیان اینکه خداوند حاکم بر همه عوالم است و همه وجود بر او قائم است، خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن بر این داد و ستد بشارت داده است و در قرآن از شهادت به نام ” فوز عظیم ” نام برده شده است و بیش از ۱۰ مورد در قرآن آمده است که شهادت، رستگاری بسیار بالاست و واقعیتی است که اهل شهادت، اخلاص و یقین به آنجا می‌رسند.

رئیس تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه از مراسم شهدا باید توشه‌ای برداریم که با ما بماند، یادآور شد: دنیا با همه عوارض تمام می‌شود و ما و اعمال ما  می‌مانیم و باید توجه کنیم که در دنیا و اعمال به جا مانده از خود غفلت نکنیم و محبت و دوستی خداوند را در دل بکاریم.

آملی‌لاریجانی افزود: شهدا دارای مقام ارزشمند و والایی هستند که حیات طیبه و رزق بی‌حساب برای شهید قرار داده شد و برای شهدا و علما مقام والایی در نزد خداوند است و علم و صفای باطن و روحانیت وجود، رزق الهی است.

 وی گفت: علما از مصادیق بارز رزق هستند و در همین خطه شما که وطن ماست و بهشهر و رستمکلا موطن امی ماست؛ دارای روحانیون والامقام است که علمای این دیار، همچون علامه ایازی و امثال این عالم ربانی، نور بودند که در قرآن از علما به نور بیان شده است و لذا باید قرآن را باور داشت.

رئیس تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خداوند نور آسمان و زمین است، تصریح کرد: علما از همین نور بهره‌مند شده و نورافشانی می‌کنند و علامه ایازی و بیت ایشان با همین نور، نورافشانی کردند.

به گزارش فارس، آملی‌لاریجانی گفت: در ادامه راه شهدا و علما، آنچه برای ما مانده است؛ هدایت است که باید از نور وجود آنانی که هستند استفاده کنیم و از حرکت آنان استفاده و در مسیر راه ادامه راه دهیم.